Lehdistötiedote Cargotec

Cargotecin MacGregor-liiketoiminta-alueen kotipaikka Singaporeen

12.02.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 12. HELMIKUUTA 2013 KLO 9.15

Cargotecin hallitus on kokouksessaan 11.2.2013 päättänyt perustaa MacGregor-liiketoiminta-alueen tulevan konsernin emoyhtiön kotipaikan Singaporeen. Samalla myös MacGregorin johdon sijaintipaikaksi tulee Singapore. Cargotec jatkaa valmisteluja MacGregorin listaamiseksi markkinatilanteen niin salliessa.

Singapore on vahva merikuljetusten ja offshore-teollisuuden keskus, jossa sijaitsee useita alan pörssiyhtiöitä. Tämän ansiosta MacGregor pystyy kehittämään koko arvoketjuaan, huoltoliiketoiminta mukaan lukien.

"Olemme vakuuttuneita, että Singapore on paras kotipaikka, koska se sijaitsee lähellä aasialaisia asiakkaitamme ja kumppaneitamme. Tällä hetkellä jo yli 70 prosenttia MacGregorin liikevaihdosta tulee Aasian ja Tyynenmeren alueelta, joten mielestämme kotipaikan perustaminen Singaporeen on toiminnallemme luonnollinen kehitysaskel", sanoo MacGregorin liiketoiminta-alueen johtaja Mikael Mäkinen.

Lisätietoa lehdistölle:
Mikael Mäkinen, liiketoiminta-alueen johtaja, MacGregor, puh. 020 777 4101
Anne Westersund, viestintäjohtaja, puh. 020 777 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Eeva Sipilä, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4104

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin brändit MacGregor, Kalmar ja Hiab tunnetaan johtavista lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisuistaan ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi