Lehdistötiedote Cargotec

Cargotecin osaamis- ja teknologiakeskus Tampereella sai BREEAM-sertifikaatin

04.04.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 4. HUHTIKUUTA 2013 KLO 15.00

Cargotecin Tampereella sijaitseva osaamis- ja teknologiakeskus on saanut BREEAM-sertifikaatin. BREEAM on maailmanlaajuinen rakennusten ympäristöstandardi, jossa arvioidaan rakennuksen suunnittelua, rakentamista ja käyttöä. BREEAM-sertifioinnista on tullut yksi kattavimmista ja tunnustetuimmista rakennuksen ympäristöystävällisyyden mittapuista.

Cargotecin Tampereella sijaitseva keskus oli ensimmäinen toimistorakennus Tampereella ja kahdeksas rakennus Suomessa jolle BREEAM-sertifikaatti myönnettiin. Sertifikaatti myönnettiin maaliskuussa ja sen tasoluokitus on "Hyvä".

"Olemme ylpeitä tästä uuden rakennuksen saamasta arvostetusta tunnustuksesta. Oli erittäin ilahduttavaa huomata, että terveyttä ja hyvinvointia, energiatehokkuutta ja jätehuoltoa koskevat prosessit saivat parhaat pisteet", kertoo Kauko Autio, Cargotec Finland Oy:n kiinteistö- ja turvallisuusjohtaja. "Uusien rakennusten suomalaisiin vaatimuksiin verrattuna uuden keskuksemme energiatehokkuus on yli 25 prosenttia keskimääräistä parempi."

Cargotecin osaamis- ja teknologiakeskus avattiin Tampereella joulukuussa 2012.  Cargotecin Kalmar-liiketoiminta-alue panostaa keskuksessa energiatehokkaiden, turvallisten ja älykkäiden koneiden sekä automaatioratkaisujen kehittämiseen.

Lisätietoja BREEAM-sertifioinnista on sivustolla http://www.breeam.org/.

Lisätietoja:

Kauko Autio, kiinteistö- ja turvallisuusjohtaja, Cargotec Finland Oy, puh. 040 551 5829

Anne Westersund, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Cargotec, puh. 020 777 4460

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin brändit MacGregor, Kalmar ja Hiab tunnetaan johtavista lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisuistaan ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi