Lehdistötiedote Cargotec

Yhteistoimintaneuvottelut päättyivät Cargotecin toiminnoissa Ruotsissa Hudiksvallissa

26.03.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 26. MAALISKUUTA 2012 KLO 11.30

Cargotec on 25.3.2013 saanut päätökseen marraskuussa 2012 käynnistetyt yhteistoimintaneuvottelut Ruotsin Hudiksvallin toimintojen henkilöstövaikutuksista. Neuvottelujen tuloksena irtisanotaan 105 henkilöä.

Toimenpiteiden tarkoituksena on parantaa Hiab-liiketoiminta-alueen kannattavuutta ja vastata globaaliin kuormankäsittelylaitteiden markkinatilanteeseen. Osa Hudiksvallin yksikön tuotantovastuusta siirtyy Puolassa sijaitsevalle Stargardin kokoonpanoyksikölle lähemmäksi asiakkaita ja toimittajia.

Lisätietoja lehdistölle:
Mika Selänne, tehdastoiminnan johtaja, Hiab, puh. 040 566 8199
Anne Westersund, viestintäjohtaja, Cargotec, puh. 020 777 4460

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin brändit MacGregor, Kalmar ja Hiab tunnetaan johtavista lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisuistaan ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi