Hiab mukaan Suomen puolustusvoimien kaluston laajaan uusimisohjelmaan

04.07.2014

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 4.7.2014 KLO 10.00

Cargoteciin kuuluva Hiab on saanut merkittävän tilauksen Scania Suomi Oy:ltä. Hiab toimittaa Suomen puolustusvoimille 172 MULTILIFT XR2IZ -koukkulaitetta, 13 HIAB X188 -nosturia ja 16 MULTILIFT CHU -kontinkäsittelylaitteistoa.

Tilauksen arvo on noin 6,4 miljoonaa euroa ja se kirjataan Cargotecin vuoden 2014 toisen vuosineljänneksen tilauskantaan. Toimitukset alkavat vuonna 2014 ja ne viedään päätökseen vuonna 2017.

Puolustusvoimissa on käynnissä laaja kaluston uudistus- ja kehitysohjelma, jonka tavoitteena on parantaa kaluston suorituskykyä ja turvallisuutta ja käyttää kuljetuksissa entistä enemmän vaihtolavoja ja ISO-merikontteja. MULTILIFT-vaihtolavalaitteiden innovatiivinen tekniikka tehostaa sekä monipuolistaa kuormankäsittelyä ja vähentää osaltaan kaluston kokonaiskustannuksia. Laitteet sopivat monenlaisiin käyttökohteisiin, joten niitä voidaan hyödyntää täysimääräisesti.

"Olemme tehneet pitkään yhteistyötä Scania Suomen ja puolustusvoimien kanssa, ja olemme hyvin iloisia tästä merkittävästä tilauksesta. Tilaajan odotukset kaluston suorituskykyä, käyttöturvallisuutta ja kustannustehokkuutta kohtaan kasvavat koko ajan", Hiabin Suomen myyntijohtaja Tom Suomela toteaa. "Olemme toimittaneet asiakkaalle kalustoa, joka täyttää nämä odotukset, ja hyvin sujuva yhteistyömme jatkuu edelleen. Teemme tiivistä yhteistyötä Scania Suomen kanssa toimittaaksemme tilaajalle suorituskykyisiä, luotettavia ja monikäyttöisiä ratkaisuja."

MULTILIFT XR21Z -koukkulaitteen kapasiteetti on 21 tonnia. Sen avulla autoja voidaan käyttää moneen eri tarkoitukseen, kuten veden, polttoaineen, soran, hiekan ja muiden tarvikkeiden kuljettamiseen. Nyt toimitettaviin ajoneuvoihin voidaan jälkiasentaa kontinkäsittely-yksikkö (CHU), jonka avulla on mahdollista käsitellä vakiokokoisia 20 jalan ISO-merikontteja.

Uudessa HIAB X188 -kuormausnostureissa yhdistyvät ylivoimainen suorituskyky, erinomainen turvallisuus ja helppokäyttöisyys sekä vähäinen huollon tarve. Nosturin suuri nostokapasiteetti ja ulottuvuus helpottavat kuormausta, ja omalta osaltaan parantavat nosturin käytettävyyttä.

Tom Suomela, myyntijohtaja, Hiab Suomi; sähköposti tom.suomela@hiab.com
Lotta Clausen, viestintäjohtaja, Hiab; puh. +46-372-378138, sähköposti lotta.clausen@hiab.com (ruotsiksi ja englanniksi)

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden toimittaja. Asiakastyytyväisyys on meille aina etusijalla. Noin 2,700 Hiabissa työskentelevää ammattilaista huolehtii asiakastarpeiden mukaisista tuotteista ja palveluista kaikkialla maailmassa. Tuotevalikoimaamme kuuluvat HIAB-kuormausnosturit, JONSERED-kierrätys- ja puutavaranosturit, LOGLIFT-puutavaranosturit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet, MOFFETT-ajoneuvotrukit sekä DEL-, WALTCO ja ZEPRO-takalaitanostimet. www.hiab.fi

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2013 oli 3,2 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi