Lehdistötiedote Messutiedote

Hiab etsii vuoden 2016 nosturinkäytön maailmanmestaria

19.11.2015

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 19. MARRASKUUTA 2015 KLO 10

Cargotec-konserniin kuuluva Hiab etsii seuraavaa nosturinkuljettajien maailmanmestaria.  Voittaja selviää loppukilpailussa, joka järjestetään IAA-messujen yhteydessä Saksan Hannoverissa syyskuussa 2016.

Kaikkien aikojen ensimmäiset nosturinkäytön maailmanmestaruuskilpailut (World Crane Championship) järjestettiin huhtikuussa 2015. Niistä alkoi uusi perinne, joka antaa nosturinkuljettajille mahdollisuuden esitellä taitojaan ja mitellä toisiaan vastaan.

"Ensimmäiset nosturinkuljettajien maailmanmestaruuskilpailut herättivät valtavasti kiinnostusta. Tapahtuma onnistui niin hyvin, että päätimme järjestää sen myös ensi vuonna", sanoo Hiabin myynnistä, markkinoista ja palveluista vastaava johtaja Carl-Gustaf Göransson.  "Kilpailu osoittautui erinomaiseksi mahdollisuudeksi tavata kokeneita nosturinkuljettajia ja asiakkaita.  Se on myös mainio tapa esitellä uusimpia tuotteitamme ja kuormankäsittelyalaa."

Sinustako maailmanmestari?

Vuoden 2016 World Crane Championship -nosturikilpailun karsintakierrokset alkavat helmikuussa 2016 eri puolilla maailmaa.  Alankomaat, Australia, Belgia, Espanja, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Tanska ja Yhdysvallat ovat jo ilmoittautuneet mukaan.  Pääpalkinto on 25 000 euroa.

Kilpailijoiden on osoitettava taitonsa ja asiantuntemuksensa käyttämällä keskikokoista HIAB HiPro -nosturia kilparadalla, jossa heidän on suoriuduttava mahdollisimman nopeasti tarkkuutta vaativista tehtävistä ja vaikeista esteistä.

Vuoden 2015 maailmanmestaruuden voitti Johnny Jensen Benny Rasmussen & Søn -yhtiöstä Tanskasta.  Jensenillä on 21 vuoden kokemus nosturin käytöstä. Hän suoriutui kilparadasta 2 minuutissa ja 18 sekunnissa ja alitti Hiabin oman edustajan pohja-ajan.  "Arvostettuun kilpailuun osallistuminen oli todella hauskaa, ja olen ylpeä siitä, että onnistuin viemään voiton Tanskaan", Jensen kertoo.

"Birminghamissa pidetyssä loppukilpailussa nähtiin aivan uskomattomia suorituksia", Göransson sanoo.  "Kaikki 16 finalistia onnistuivat erinomaisesti, ja yleisö kannusti heitä koko päivän.  He esittelivät tarkkuutta vaativaa nosturinkäyttöä, kuormien turvallista siirtämistä ja ihmisen ja koneen välistä yhteistyötä parhaimmillaan."

"On hienoa saada taas karsintakilpailut käyntiin.  Kaikkien taitavien nosturinkäyttäjien kannattaa ehdottomasti ilmoittautua kilpailuun.  Vuoden 2016 maailmanmestarin etsintä on alkanut!"

Lisätietoja ja ilmoittautumiset karsintakilpailuihin: www.worldcranechampionship.com.
Katso myös http://youtu.be/w3DmSjPLvNU

Jennie Rosengren, Marketing Manager, Promotion and Events, Hiab
Puh. +46 706 552 766, sähköposti: jennie.rosengren@hiab.com

Lotta Clausen, Vice President, Communications, Hiab