Lehdistötiedote Hiab

Hiab on saanut päätökseen brasilialaisen Argoksen kuormausnosturiliiketoiminnan oston

04.10.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 4. LOKAKUUTA 2017 KLO 10

Cargotec-konserniin kuuluva Hiab on saanut päätökseen brasilialaisen Argos Guindastes Indústria e Comércio Ltda:n kuormausnosturiliiketoiminnan ostoon liittyvän virallisen prosessin. Kauppa julkistettiin 1.8.2017.

Argos on yksi Brasilian johtavista kuormausnosturivalmistajista. Yrityskaupan myötä Hiab lujittaa strategiaansa ja markkinajohtajuuttaan laajentamalla toimintaansa Brasilian markkinoille. Kauppa luo myös vankan perustan Hiabin koko aluetta koskevalle liiketoiminnalle. Jatkossa Hiabin kuormausnosturiliiketoiminta toimii Brasiliassa nimellä Hiab Brasil Guindastes e Serviços Ltda.

Argoksen kuormausnosturiliiketoiminnan tulos konsolidoidaan Cargoteciin kuuluvan Hiab-liiketoiminta-alueen tulokseen lokakuusta 2017 alkaen.

Lisätietoja:
Joakim Andersson, Senior Vice President, Cranes, Hiab; joakim.andersson@hiab.com
Nikolaus Scheurer, Vice President, Marketing & Communications, Hiab; nikolaus.scheurer@hiab.com, puh. +46706005237

Lisätietoja sijoittajille:
Hanna-Maria Heikkinen, Vice President, Investor Relations, Cargotec; hanna-maria.heikkinen@cargotec.com, puh. +358207774084

Hiab on maailman johtava ajoneuvojen kuormankäsittelylaitteiden sekä älykkäiden palvelujen ja digitaalisten ratkaisujen toimittaja. Hiab työllistää maailmanlaajuisesti yli 3 000 henkilöä. Alan edelläkävijänä olemme sitoutuneet tehostamaan asiakkaidemme liiketoimintaa ja kehittämään tulevaisuuden älykkäitä kuormankäsittelyratkaisuja.

Hiabin tuotevalikoimaan kuuluu luokkansa parhaat kuormankäsittelylaitteet, kuten HIAB-kuormausnosturit, LOGLIFT- ja JONSERED-puutavara- ja kierrätysnosturit, MOFFETT-ajoneuvotrukit, MULTILIFT-vaihtolavalaitteet sekä ZEPRO-, DEL- ja WALTCO-takalaitanostimet. Hiabin ProCareTM-huoltopalvelu, palkittu HiVisionTM-ohjausjärjestelmä ja HiConnectTM-ratkaisu osoittavat, että haluamme jatkuvasti kehittää älykkäitä palveluja ja verkottuneita ratkaisuja, jotka tuovat lisäarvoa asiakkaillemme. www.hiab.com

Hiab on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: kaupankäyntitunnus CGCBV) liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.com