Lehdistötiedote MacGregor Kalmar

Cargotec aikoo järjestellä ostamansa merikuljetusalan ohjelmistoyrityksen INTERSCHALTin toimintoja uudelleen

23.09.2016

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 23.9.2016 klo 14.00

Cargotec aikoo järjestellä uudelleen merikuljetusalan ohjelmistoyrityksen INTERSCHALTin toimintoja. Uudelleenjärjestelyn arvioidaan vaikuttavan INTERSCHALTin työntekijöihin Saksassa, Yhdysvaltain Houstonissa ja Kiinan Shanghaissa. Arvioiden mukaan osa INTERSCHALTin tuotanto- ja suunnittelutoiminnoista lakkautetaan tai ulkoistetaan ja osa toimipisteistä suljetaan.

INTERSHCALT on aloittanut yhteistoimintaneuvottelut, joiden piirissä on kymmeniä työntekijöitä. INTERSCHALTin henkilöstömäärä on tällä hetkellä 223 työntekijää. Osalle heistä tarjotaan mahdollisuus siirtyä toiseen Kalmarin tai MacGregorin toimipisteeseen. Tavoitteena on saada neuvottelut päätökseen vuoden 2016 loppuun mennessä ja toteuttaa sovitut muutokset vuoden 2017 aikana. Uudelleenjärjestelyjen odotetaan tuovan noin kahden miljoonan euron vuosisäästöt vuodesta 2017 alkaen.

Cargotec tiedotti INTERSCHALTin ostosta tammikuussa 2016, ja yrityskauppa saatiin päätökseen maaliskuussa 2016. Kaupan jälkeen INTERSCHALTin ohjelmistoliiketoiminta yhdistyi Kalmarin ohjelmistoyksikköön Navisiin ja palveluliiketoiminta MacGregor-liiketoiminta-alueeseen.

Cargotec on tarkastellut synergioita ja päällekkäisiä toimintoja liiketoimintaympäristössään. "Jotta kannattavuutemme pysyisi hyvällä tasolla ja prosessimme tehokkaina ja yhdenmukaisina, meidän on keskitettävä toimipisteitämme, henkilöstöämme ja tuotevalikoimaamme", Kalmarin talousjohtaja Patrik Sjöblom sanoo.

"Ymmärrämme, että tämä on vaikeaa aikaa INTERSCHALTin työntekijöille. Meidän on kuitenkin turvattava johtava asemamme myös tulevaisuudessa takaamalla mahdollisuutemme investoida tuotekehitykseen", Sjöblom jatkaa.

Patrik Sjöblom, Kalmarin talousjohtaja
Puh. 020 777 4000, patrik.sjoblom@kalmarglobal.com

John Carnall, MacGregorin Global Lifecycle Services -divisioonan johtaja
Puh. +44 (0)191 295 2177, john.carnall@macgregor.com