Lehdistötiedote Cargotec Kestävä kehitys

21.03.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 21.3.2017 KLO 12.15

Cargotec on määritellyt ekotehokkaiden ratkaisujen tuoteryhmän

Cargotec on määritellyt ekotehokkuutta edistävien ratkaisujen tuoteryhmän. Tuoteryhmä tuo esiin Cargotecin mahdollisuuksia edistää maailmanlaajuisesti ekotehokkuutta ja kestävää lastinkäsittelyä.

Tuoteryhmässä Cargotecin liiketoiminta-alueiden ekotehokkuutta edistävät tuotteet ja ratkaisut on luokiteltu neljään kategoriaan sen perusteella, mitä ekotehokkuuden osa-alueita kukin edistää:

1)  Tehokkaampia kokonaisjärjestelmiä
2)  Tehokkuutta ympäristötoimialoille
3)  Tehokkaampaa päästöjen hallintaa
4)  Tehokkaampaa resurssien käyttöä

Kullakin kategorialla on selkeät kriteerit, jotka sen tuotteiden on täytettävä.

"Globaalina edelläkävijänä voimme vaikuttaa toimialamme kehittymiseen tarjoamalla kestävämpiä ratkaisuja. Digitalisaation myötä toimintoja voidaan optimoida, mikä on olennaista ekotehokkuuden lisäämiseksi. Huoltoliiketoimintamme voi edistää kiertotaloutta pidentämällä tuotteiden elinkaarta esimerkiksi käytössä olevien tuotteiden modernisoinneilla ja tuotemuunnoksilla", sanoo Cargotecin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen. "Tavoitteemme on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Tämä tahtotila määrittelee myös vastuullisuustavoitteitamme."

Ekotehokkaiden ratkaisujen tuoteryhmä esiteltiin tänään Cargotecin yhtiökokouksessa Helsingissä. Lisätietoja aiheesta löytyy yhtiön verkkosivuilta www.cargotec.fi > Cargotec > Kestävä toiminta.

Karoliina Loikkanen, vastuullisuusjohtaja, puh. 020 777 4085

Cargotec (Nasdaq Helsinki: CGCBV) on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, jonka tavoite on olla älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtaja. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor tarjoavat asiakkaille tuotteet ja huoltopalvelut, jotka takaavat jatkuvan, luotettavan ja vastuullisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi