Lehdistötiedote Kestävä kehitys

18.05.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 18. TOUKOKUUTA 2017 KLO 15.00

Cargotec sai Ecovadiksen vastuullisuusluokituksessa kultaa

Cargotec on saanut Gold-tason luokituksen kansainväliseltä Ecovadis-yhtiöltä, joka arvioi eri organisaatioita niiden ympäristöön, sosiaaliseen ja eettiseen toimintaan liittyen.

"Olemme tyytyväisiä, että meidät on huomioitu toimialamme johtavana yhtiönä vastuullisuuden alueella. Ecovadiksen arviossa pärjäsimme erityisen hyvin työntekijöiden kohtelun ja eettisen liiketoimintaprosessimme osalta. Hyvin edennyt henkilöstöprosessiemme ja toimintatapojemme kontrollin kehitystyö on pitkälti tämän taustalla", sanoo Karoliina Loikkanen, Cargotecin vastuullisuusjohtaja.

"Jatkamme työskentelyämme nostaaksemme Cargotecin kestävän kehityksen saralla yhä korkeammalle tasolle".

Ecovadiksen arviointimalli kattaa eri osa-alueita ympäristöön, sääntöjen ja hyvien toimintatapojen noudattamiseen, työvoiman oikeudenmukaiseen kohteluun ja tuotantoketjuun liittyen. Arviointimalli perustuu kansainvälisiin vastuullisuusstandardeihin, kuten Global Reporting Initiative, YK:n Global Compact -aloite ja ISO 26000. Malli sisältää 150 kategoriaa, ja sitä sovelletaan 140 maassa.

Karoliina Loikkanen, vastuullisuusjohtaja
020 777 4085

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi