Lehdistötiedote Kalmar

Kalmar tukee Suomen Satamatekniikka Oy:tä uudella konttilukkitoimintojen huoltopalvelusopimuksella

14.03.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 14.3.2018 KLO 10.00

Cargoteciin kuuluva Kalmar on allekirjoittanut Kalmar Care -huoltopalvelusopimuksen Stevecon tytäryhtiön Suomen Satamatekniikan kanssa. Sopimus kattaa Helsingin sataman 16 Kalmar-konttilukin kunnossapidon ja huollon. Tilaus kirjattiin Cargotecin vuoden 2017 viimeisen neljänneksen saatuihin tilauksiin, ja sopimus tulee voimaan helmikuun 2018 alusta.

Suomen johtava satamaoperaattori Steveco työllistää noin 850 henkilöä, ja sen liikevaihto on lähes 160 miljoonaa euroa. Yritys operoi kolmea satamaa - Mussalo ja Hietanen Kotkassa ja Vuosaari Helsingissä - joiden sijainti on Suomen ja Venäjän välisten merkittävien rahtireittien kannalta optimaalinen. Suomen Satamatekniikka Oy omistaa Stevecon käyttämät lastinkäsittelylaitteet, minkä lisäksi se vuokraa laitteita muille asiakkaille lyhyillä ja pitkillä vuokrasopimuksilla.  Huoltopalvelusopimus kattaa Helsingin sataman 16 Kalmar-konttilukin kunnossapidon ja sisältää kahdessa vuorossa asiakasta tukevan tiimin.

Petteri Lautamies, terminaalipäällikkö, Steveco: "Helsingin sataman liikennemäärät kasvavat nopeasti, joten Kalmar-konttilukkiemme on toimittava optimaalisesti kaiken aikaa. Kolmivuotinen huoltopalvelusopimus on luonnollinen jatko luottamukselliselle ja pitkäaikaiselle kumppanuudellemme Kalmarin kanssa. Sen ansiosta voimme olla huoleti ja luottaa siihen, että koneemme toimivat aina parhaiten. Arvostamme Kalmarin teknistä osaamista ja asiakaslähtöisyyttä."

Janne Kyröläinen, markkina-alueen johtaja, Kalmar Suomi: "Olemme hyvin iloisia, että yksi Pohjoismaiden avainasiakkaistamme Steveco valitsi Kalmarin tukemaan toimintojensa kasvua ja kehittämistä. Kalmar Care -tiimimme varmistaa, että asiakas voi keskittyä omiin toimintoihinsa, kun me huolehdimme tarvittavasta osaamisesta ja takaamme, että konttilukit ovat koko ajan käytettävissä. "

Lisätietoja lehdistölle:

Janne Kyröläinen, markkina-alueen johtaja, Kalmar Suomi, puh. +358 40 726 8593, janne.kyröläinen@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. +358 20 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi.