Lehdistötiedote Kalmar

Kalmar toimittaa Stevecolle jälleen konttilukkeja Suomessa

02.12.2019

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 2. JOULUKUUTA 2019 KLO 10

Cargoteciin kuuluva Kalmar on sopinut Stevecon kanssa kuuden diesel-sähkökäyttöisen konttilukin toimittamisesta yhtiön Mussalon satamaterminaaliin Kotkassa. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2019 viimeisen neljänneksen tilauskantaan, ja toimitus tapahtuu vuoden 2020 toisella neljänneksellä.

Steveco-konserni on Suomen johtava satamaoperaattori, joka työllistää noin 850 henkilöä. Konsernin vuosittainen liikevaihto on yli 150 miljoonaa euroa. Mussalon terminaalin lisäksi konsernilla on toimintaa myös Hietasen, Haminan ja Vuosaaren terminaaleissa Etelä-Suomen rannikolla. Stevecolla on jo entuudestaan laaja ja monipuolinen Kalmar-kalusto, johon kuuluu lukkien lisäksi myös terminaalitraktoreita, haarukkatrukkeja ja konttikurottajia.

Kalmar-konttilukilla on erittäin tehokas diesel-sähkökäyttöinen virtalähde sekä erinomainen ohjattavuus, hiljainen käyttöääni ja helppo huollettavuus. Laitteen tilava, ergonominen ohjaamo ja intuitiivinen käyttöliittymä parantavat terminaalin tuottavuutta varmistamalla kuljettajalle parhaan mahdollisen ajokokemuksen.

Jari Immonen, CEO, Steveco Oy: “Investoinneilla nykyaikaiseen lukkikalustoon varmistamme kykymme tuottaa hyvää palvelua asiakkaillemme myös jatkossa. Lisäksi nämä vastuulliset investoinnit tukevat kestävän kehityksen strategiaamme. Olemme vuosien varrella luoneet vankan suhteen Kalmariin ja luotamme heidän laitteidensa suorituskykyyn, luotettavuuteen sekä alhaisiin käyttö- ja ylläpitokustannuksiin”.

Mikko Mononen, myyntijohtaja, EMEIA, Kalmar: “Stevecon viimeisin tilaus kertoo asiakkaan vahvasta luottamuksesta sekä laitteisiimme että tekniseen asiantuntemukseemme. On ilo, että voimme jälleen auttaa Stevecoa parantamaan liiketoimintoja lastinkäsittelyratkaisuillamme, jotka vastaavat heidän tiukkoja standardejaan”.

Lisätietoja medialle:

Mikko Mononen, myyntijohtaja, EMEIA, Kalmar, puh. 040 536 0596, mikko.mononen@kalmarglobal.com

Maija Eklöf, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotec-konsernia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2018 oli noin 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 13 000 henkilöä. www.cargotec.com