Lehdistötiedote MacGregor

Lisätietoa kilpailuviranomaiskäsittelystä: MacGregor arvioi TTS-kaupan toteutuvan vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä

20.12.2018

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 20. JOULUKUUTA 2018 KLO 9.30

Cargoteciin kuuluva MacGregor tiedotti 8.2.2018 sopineensa ostavansa TTS Groupin marine- ja offshore-liiketoiminnat. Yritysosto edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää Kiinassa, Saksassa ja Etelä-Koreassa. MacGregor tiedotti 6.11.2018 Saksan kilpailuviranomaisen hyväksynnästä, mutta odottaa edelleen hyväksyntää Kiinan ja Etelä-Korean viranomaisilta.

MacGregor on aiemmin ilmoittanut, että se arvioi saavansa kaikki tarvittavat viranomaishyväksynnät vuoden 2018 loppuun mennessä ja sopimuksen mukaisesti saattavansa kaupan päätökseen niin pian kuin mahdollista tämän jälkeen. Koska viranomaiskäsittely Kiinassa ja Etelä-Koreassa on kestänyt odotettua kauemmin, yhtiö arvioi tällä hetkellä, että kauppa saadaan päätökseen vuoden 2019 ensimmäisen neljänneksen aikana.

Pasi Lehtonen, Senior Vice President, Marketing, Business Development and Strategy, MacGregor
P. +65 91737550, pasi.lehtonen@macgregor.com
Robin Thuillier, Communications Director, MacGregor
P. +65 9730 4301, robin.thuillier@macgregor.com

MacGregor on älykkään merilastin ja kuormankäsittelyn johtava toimija, jonka valikoimaan kuuluvat vahvat MacGregor-, Hatlapa-, Porsgrunn-, Pusnes-, Rapp Marine - ja Triplex-tuotteet, -palvelut ja -ratkaisut. Designed to perform with the sea.

Laivanrakentajat, varustamot ja operaattorit voivat optimoida toimintojensa kannattavuuden, turvallisuuden, luotettavuuden ja kestävän kehityksen koko laitteiston elinkaaren ajan työskentelemällä tiiviissä yhteistyössä MacGregorin kanssa. www.macgregor.com

MacGregor on osa Cargotecia. Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,2 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi