Lehdistötiedote MacGregor

Cargotecin MacGregor pääsi sopimukseen TTS:n marine- ja offshoreliiketoiminnan lopullisesta hankintahinnasta

12.01.2021

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 12. TAMMIKUUTA 2021 KLO 9.15

Cargotecin MacGregor-liiketoiminta-alue osti 31.7.2019 TTS Group ASA:n (nykyisin Nekkar ASA) marine- ja offshore-liiketoiminnot. MacGregor on nyt päässyt sopimukseen Nekkarin kanssa riitautettuaan kauppahintalaskelman.

Sopimuksen mukaisesti Nekkar maksaa MacGregorille 94 miljoonaa Norjan kruunua (noin 9,1 miljoonaa euroa) lopullisena tarkistuseränä. Maksusuorituksessa on huomioitu Nekkarin oikeus vähentää MacGregorin aiemmin itsellään pidättämä 8 miljoonan Norjan kruunun (noin 0,8 miljoonaa euroa) erä, joka liittyy Nekkarin kaupan jälkeisten verovelvoitteiden täyttämiseen Kiinassa.

Sopimuksella on noin 7 miljoonan euron positiivinen vaikutus MacGregorin vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen liikevoittoon.

Lisätietoja:
Michel van Roozendaal, President, MacGregor
Puh. +65 8533 2742; sähköposti: michel.van.roozendaal@macgregor.com

Robin Thuillier, viestintäjohtaja, MacGregor
Puh. +65 9730 4301; sähköposti: robin.thuillier@macgregor.com

Hanna-Maria Heikkinen, sijoittajasuhdejohtaja, Cargotec Oyi
Puh. +358 408262127; sähköposti: hanna-maria.heikkinen@cargotec.com

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,7 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää noin 12 000 henkilöä. www.cargotec.fi