Stevecon Vuosaaren ja Mussalon Navis-toiminnanohjausjärjestelmä pyörii pilvessä

09.06.2017

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 9. KESÄKUUTA 2017 KLO 11.00
Stevecon Vuosaaren ja Mussalon Navis-toiminnanohjausjärjestelmä pyörii pilvessä

Cargotecin Kalmar-liiketoiminta-alueeseen kuuluva Navis on toimittanut satamaoperaattori Stevecolle pilvestä käsin toimivan terminaalin toiminnanohjausjärjestelmän. N4-järjestelmä on asennettu Stevecon Vuosaaren terminaaliin Helsinkiin ja Mussaloon Kotkaan. Käyttöönoton jälkeen Steveco on yksi maailman ensimmäisistä terminaalioperaattoreista, jonka toiminnanohjausjärjestelmä toimii pilvestä.

Steveco päätyi Navis N4-järjestelmään perusteellisen arvioinnin jälkeen, jossa yksi keskeisistä vaatimuksista oli mahdollisuus käyttää järjestelmää pilvipalveluna.

Tilaus allekirjoitettiin huhtikuussa 2016, ja järjestelmä otettiin käyttöön tämän vuoden maaliskuussa. Pilviympäristön toimitti Tieto.

N4:n tapaisen terminaalin toiminnanohjausjärjestelmän toteuttaminen pilvipalveluna tuo merkittäviä etuja muun muassa palvelun saatavuuteen, skaalautuvuuteen, resurssien yhdistelyyn sekä joustavuuteen ja kustannustehokkuuteen.

Stevecon Vuosaaren ja Mussalon terminaalien käsittelykapasiteetti on vuosittain noin 1 150 000 konttiteuta.

Lisätietoja:
Virpi Raski, Communications Director, Cargotec, puh. 020 777 4000, virpi.raski(at)cargotec.com
Katie Vroom, Senior Account Supervisor, Affect, tel. +1 212 398 9680, kvroom(at)affect.com

Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi