Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec avaa uuden kokoonpanoyksikön Puolassa

08.09.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 8. SYYSKUUTA 2010 KLO 12.00

Cargotec juhlii tänään uuden kokoonpanoyksikön (MAU) avajaisia Stargard Szczecinskissä Puolassa. Cargotecin maailmanlaajuisen tuotantoverkoston uusi kokoonpanoyksikkö sijaitsee lähellä asiakkaita ja kasvavia Euroopan markkinoita. Yksikössä kokoonpannaan Cargotecin useita erilaisia lastin- ja kuormankäsittelyratkaisuja.

Uuden kokoonpanoyksikön rakentaminen alkoi kesäkuussa 2009 ja päättyi aikataulun mukaisesti tämän vuoden toukokuussa. "Olemme erittäin ylpeitä tästä hankkeesta, jonka lopputuloksena syntyi moderni kokoonpanoyksikkö. Yksikössä on kestävän kehityksen periaatteiden mukainen tuotantoteknologia, ja sen prosessit ja laatu ovat alan terävintä kärkeä. Olemme esimerkiksi valinneet lämmitysratkaisuksi puupelletit", kertoo Cargotecin toimitusjohtaja Mikael Mäkinen. Koko projekti on toteutettu tiiviissä yhteistyössä paikallisten viranomaisten ja kumppaneiden kanssa, mikä tukee myös Cargotecin sitoutumista Itämeren suojeluun.

Luoteis-Puolassa noin 60 kilometrin päässä Itämeren rannikosta sijaitsevan kokoonpanoyksikön maa-alueet käsittävät 41 hehtaaria. Tehtaan sijainti on erinomainen ja tarjoaa loistavat maa- ja vesikuljetusyhteydet Euroopan markkinoille. "Yksikön keskeinen sijainti auttaa vähentämään kuljetuskustannuksia ja lisää toimintojemme joustavuutta. Pystymme nyt vielä entistäkin paremmin vastaamaan tuotteidemme kasvavaan kysyntään Keski-Euroopan markkinoilla", sanoo Cargotecin tuotantojohtaja Axel Leijonhufvud.

Puolan kokoonpanoyksikkö on tärkeä osa Cargotecin pitkäaikaista maailmanlaajuista tuotantostrategiaa. "Kilpailukykyinen tuotanto-organisaatiomme perustuu paikalliseen läsnäoloon, tehokkuuteen ja joustavuuteen, mikä tukee Cargotecin tavoitetta olla maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen tarjoaja", toteaa Axel Leijonhufvud. Cargotec toimii yli 120 maassa, ja sillä on tuotantoa 18 maassa eri puolilla maailmaa.

Lisätietoja lehdistölle:

Mikael Mäkinen, toimitusjohtaja, puh. 0204 55 4262
Axel Leijonhufvud, tuotantojohtaja, puh. +46 372 37 8170
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 0204 55 4460

Lisätietoja sijoittajille:

Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi