Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec solmi aiesopimuksen japanilaisen MacGregor-Kayaba Ltd:n koko osakekannan hankkimisesta

29.03.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 29.3.2010 KLO 10.15

Cargotec on allekirjoittanut aiesopimuksen, jonka mukaan 25 prosentin vähemmistöosuus japanilaisen MacGregor-Kayaba Ltd:n osakekannasta siirtyy Cargotecin omistukseen. Yrityskaupan jälkeen Cargotecin omistusosuus yhtiössä kasvaa 75 prosentista 100 prosenttiin. Yrityskaupan odotetaan toteutuvan vuoden toisella neljänneksellä. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

MacGregor-Kayaba Ltd perustettiin vuonna 1996 laivojen lastinkäsittelyn suunnitteluun ja myyntiin erikoistuneena yhteisyrityksenä. Yhtiö työllistää 100 henkeä ja sen liikevaihto on noin 160 milj. euroa.

"Tämä on meille mielenkiintoinen mahdollisuus kasvattaa omistusosuuttamme yrityksessä 100 prosenttiin.

Cargotecilla on erinomaiset lähtökohdat MacGregor-Kayaban liiketoiminnan kehittämiseksi sekä paremmat edellytykset vastata merikuljetusten ja offshore-teollisuuden asiakkaiden kasvaviin tarpeisiin Japanin markkinoilla", sanoo Pasi Lehtonen, talousjohtaja, Marine, Cargotec.

Pasi Lehtonen, talousjohtaja, Marine, puh. 0204 55 4611

Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630

Lisätietoja sijoittajille:
Eeva Sipilä, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi