Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec solmi Finnlinesin RoRo-aluksia koskevan huoltosopimuksen

14.07.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 14.7.2010 KLO 11.00

Grimaldi Group jatkaa suunnitelmiensa mukaisesti huoltotoimiensa ulkoistamista allekirjoittamalla Cargotecin kanssa uuden MacGregor Onboard Care -sopimuksen. Sopimus kattaa RoRo-laitteiden kunnossapidon 16 Finnlinesin aluksella.

Cargotec on solminut uuden MacGregor Onboard Care "all-inclusive" -sopimuksen Napolissa sijaitsevan varustamon, Grimaldi Groupin kanssa. Helsingissä kesäkuun alussa allekirjoitettu kolmen vuoden sopimus sisältää myös kahden lisävuoden option.  Sopimus käsittää aluksi Finnlinesin 11 aluksen RoRo-laitteiden kaiken kunnossapidon. Sopimuksen piiriin tulevien laivojen lukumäärä kasvaa 16:een vuoden 2011 alusta alkaen.

Grimaldi Groupin ostoista vastaava johtaja Giancarlo Coletta kertoo: "Tämä sopimus on uusi merkkipaalu suunnitelmissamme laajentaa ennakoivan huollon sopimuksia kaikkiin aluksiimme, jotta varmistamme asiakkaillemme RoRo-laitteiden parhaan mahdollisen luotettavuuden ja käytettävyyden. Sopimus on samalla osoitus hyvästä ja jo usean vuosikymmenen ajan kestäneestä yhteistyöstä Grimaldi Groupin ja MacGregorin sekä nyttemmin Cargotecin välillä."

Finnlinesin alukset liikennöivät pääasiassa Itämerellä ja Cargotecin huoltohenkilöstö Saksassa, Tanskassa, Ruotsissa, Suomessa, Belgiassa ja Espanjassa hoitaa alusten kunnossapidon. "Meillä on mahdollisuus tarjota maailmanlaajuinen, ammattitaitoinen huoltohenkilöstömme asiakkaidemme palvelukseen, mikä oli tärkeä menestystekijä neuvotteluissa", kertoo Timo Nordlin, Cargotec Marinen Suomen huoltokonttorin päällikkö. "Pystymme huoltamaan Finnlinesin laivoja siellä missä ne liikennöivät, ja tarjoamaan kriittisten varaosien nopean toimituksen Hampurissa sijaitsevasta logistiikkakeskuksestamme. Tällä oli suuri merkitys siihen, että voimassaoleva sopimus laajennettiin "all inclusive" -sopimukseksi. Tarjousvaiheessa teimme läheistä yhteistyötä Cargotecin Life Cycle Services ja Spares & Technical Services -tiimien kanssa varmistaaksemme, että sopimuksemme on juuri oikea asiakkaan tarpeisiin."

Aiemmin tänä vuonna Cargotec kertoi kahdesta Grimaldi Groupin kanssa solmitusta MacGregor Onboard Care "all-inclusive" -sopimuksesta. Ensimmäinen sopimus oli jatkoa vuoden 2009 lopulla tehdylle kolmevuotiselle sopimukselle, joka kattoi 27 laivan kunnossapidon ja sisälsi kahden lisävuoden option.
Toinen tammikuussa 2010 allekirjoitettu sopimus kattaa kunnossapidon Grimaldi Groupin tytäryhtiön, Atlantic Container Linesin omistamilla yhdeksällä aluksella, joita ACL Ship Management operoi.

Cargotecin MacGregor Onboard Care -huoltokonsepti tarjoaa asiakkaille varmuuden laivaoperointitoimintaan takaamalla laivojen lastinkäsittelylaitteiden toiminnallisen käytettävyyden ennakoivan kunnossapidon avulla. Tällä hetkellä MacGregor Onboard Care -huoltosopimuksen piirissä on yli 430 laivaa käsittäen lastiluukkuja, nostureita, RoRo-laitteita, offshore-ratkaisuja, irtolastipurkaimia ja satamaramppeja.

Kuvateksti:
Kuvassa vasemmalta: Kenneth Lindström (Senior Vice President, Cargotec Marine Service), Kimmo Kallioniemi (Manager, Cargotec Life Cycle Services), Roberto De Gioia (Key Account Manager for Grimaldi Group, Cargotec Marine Service), Giancarlo Coletta (Purchasing Director, Grimaldi Group), Timo Nordlin (Branch Manager, Cargotec Marine Service, Finland) ja Thomas Doepel (Head of Group Purchasing, Finnlines Oyj) Cargotecin pääkonttorissa Helsingissä sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen.

Lisätietoja lehdistölle:
Timo Nordlin, Branch Manager, Finland, puh. 0400 824 414
Email: timo.nordlin@cargotec.com

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi