Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec toimittaa kontinkiinnitysjärjestelmiä megaluokan konttialuksiin

20.04.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 20.4.2010 KLO 10.00

Cargotec on saanut noin 11 miljoonan euron tilaukset konttien kiinnityslaitteiden toimittamisesta 17 konttilaivaan, jotka ovat rakenteilla Samsung Heavy Industriesin telakalla Koreassa. Kontinkiinnityslaitteiden toimitus alkaa vuoden 2010 lopulla. Tilaukset on kirjattu Cargotecin ensimmäisen vuosineljänneksen tilauksiin.

Cargotec toimittaa kontinkiinnitysjärjestelmät kahteen konttilaivasarjaan. Ensimmäinen tilaus allekirjoitettiin helmikuussa United Arab Shipping, Gulf Co-operation Councilin kanssa ja tilaus sisältää kontinkiinnitysjärjestelmät heidän yhdeksään uuteen 13100 TEUn alukseensa. Toinen, maaliskuussa China Shipping Container Linelta (CSCL) saatu tilaus käsittää kontinkiinnitysjärjestelmät kahdeksaan 14100 TEUn alukseen.

"Molemmat tilaukset ovat erittäin tärkeitä Cargotecille. CSCL:n tilaus on suurin yksittäinen kontinkiinnitysjärjestelmien kauppa, jonka olemme saaneet Kiinassa, kertoo Tommi Keskilohko, konttilaivojen myyntipäällikkö. "Shanghain paikallistoimistomme väen aktiivinen yhteistyö asiakkaan kanssa auttoi saamaan tämän sopimuksen. Tilaus vahvistaa entisestään yhteistyötä tämän tärkeän asiakkaamme kanssa", Tommi Keskilohko jatkaa.

Merenkäynnissä kontit ovat alttiina lukuisille ulkoisille tekijöille, kuten tuulelle ja aalloille, joiden lisäksi laivan liikkeet lisäävät kiinnitysjärjestelmiin kohdistuvia voimia.

Kontinkiinnitysjärjestelmien pitää kestää vaativissa käsittelyolosuhteissa, minkä vuoksi tuotteiden on oltava luotettavia, helppokäyttöisiä ja kestäviä käytössä. Cargotecin tarjoamissa ratkaisuissa tuotteiden laatu perustuu useiden vuosikymmenien kokemukseen. Cargotecin turvalliset kontinkiinnitysjärjestelmät takaavat konttien nopean ja helpon irrotuksen ja kiinnityksen satamissa ja siten mahdollistavat optimaaliset satamassaoloajat.

Tommi Keskilohko, myyntipäällikkö, Container ships, puh. 040 5742 433

Sähköposti: tommi.keskilohko@cargotec.com

Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630

Lisätietoja sijoittajille:

Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi