Lehdistötiedote Cargotec

Cargotecista malesialaisen yhteistyrityksen enemmistöosakas

15.12.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 15. JOULUKUUTA 2010 KLO 14

Cargotec on noussut Kalmar (Malaysia) Sdn. Bhd. -yhteisyrityksensä enemmistöosakkaaksi kasvattamalla omistusosuuttaan 50,0 prosentista 69,9 prosenttiin. Järjestelyn on tarkoitus toteutua vuoden 2010 loppuun mennessä ja se edellyttää normaalia viranomaishyväksyntää. Osapuolet ovat sopineet, että kauppahintaa ei julkisteta.

Kalmar Malaysia on vuonna 2000 perustettu yhteisyritys. Collin Swee on ollut mukana Kalmar Malaysian liiketoiminnassa sen alusta alkaen ja hän jatkaa yhtiön toimitusjohtajana. Yhtiön liikevaihto on noin 12 miljoona euroa ja se työllistää 125 henkilöä. Kalmar Malaysia on Malesian johtava satamalaitteiden ja palvelujen toimittaja.

"Omistuksemme lisääminen Kalmar Malaysiassa liittyy jatkuviin panostuksiimme Aasian ja Tyynenmeren alueella, missä satamaterminaaliliiketoiminta on kasvanut merkittävästi viimeisten 15 vuoden aikana. Tämä yrityskauppa antaa Cargotecille paremmat mahdollisuudet saada merkittäviä satamanostureiden uudistus- ja kunnostusprojekteja ja luo paremmat edellytykset kasvuun myös tulevaisuudessa", kertoo Ken Loh, johtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue, Cargotec.

Lisätietoja lehdistölle:
Ken Loh, johtaja, Aasian ja Tyynenmeren alue, puh. +85 229 429 165
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 0204 55 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 9 800 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi