Ezra tilaa Cargotecilta kaksi suurta MacGregor-nivelpuominosturia

15.03.2010

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 15.3.2010 KLO 12.00

Cargotec toimittaa kaksi suurta offshore-nosturia singaporelaiselle Ezra Marine Service Ptd Ltd -yhtiölle. Nostureista ensimmäinen toimitetaan tänä vuonna ja toisen nosturin toimitus on vuonna 2011. Ensimmäinen nosturi tulee syvänmeren toimintoihin tarkoitettuun ankkurin käsittely-, hinaus- ja huoltoalukseen ja toinen omalla käyttövoimalla liikkuvaan asuntoproomuun. Tilauksen arvo on noin 12 miljoonaa euroa ja se on kirjattu ensimmäiselle vuosineljännekselle.

Nyt saatu tilaus käsittää kaksi suurta merenkäynnin liikkeiden kompensointijärjestelmällä varustettua nivelpuominosturia, joista ensimmäinen asennetaan syvänmeren toimintoihin tarkoitettuun alukseen. Tämän 150 tonnin nosturin toimitukseen sisältyy 3000m vaijerilla varustettu vintturi, joka tulee kannen alle. Toinen nosturi on nostokapasiteetiltaan 150 tonnia, ja se asennetaan omalla käyttövoimalla liikkuvaan asuntoproomuun.

Cargotec valmistaa näiden nostureiden pääkomponentit nykyaikaisessa yksikössään Norjan Kristiansandissa sekä äskettäin uudistetussa offshore-kuormankäsittelyjärjestelmiä valmistavassa, kokoonpanevassa ja testaavassa yksikössään Singaporessa.

"Ezra on yksi johtavista öljy- ja kaasuteollisuuden offshore-tukiratkaisujen tarjoajista. Ezra osoitti arvostavansa Cargotecin offshore-osaamista valitsemalla Cargotecin tarjoamat MacGregor-nosturit uusiin projekteihinsa", sanoo offshore-kuormankäsittelyratkaisujen myyntijohtaja Øystein Bondevik Cargotecilta.

Kuvateksti: Nostokapasiteetiltaan 150 tonnin MacGregor nosturi, joka on varustettu merenkäynnin liikkeiden kompensointijärjestelmällä.

Lisätietoja lehdistölle:
Øystein Bondevik, Sales Director, Offshore-kuormankäsittely, puh. +47 95 72 34 13
Sähköposti: oystein.bondevik@cargotec.com

Minna Karhu, viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4630

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2009 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää yli 9 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi