Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec nostaa SweFramea vastaan kanteen Bromma-tuoteinformaation varkaudesta

26.07.2011

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 26. HEINÄKUUTA 2011 KLO 11.00

Cargotecin Bromma Conquip on maailman johtava konttitarttujien valmistaja. Cargotec on nostanut kanteen Ruotsissa SweFrame Port Equipment AB:ta vastaan ja vaatinut siltä muun muassa vahingonkorvauksia luottamuksellisen Bromma-tuoteinformaation varkaudesta ja käytöstä.

Ruotsin poliisin aineettomiin oikeuksiin erikoistunut osasto tehnyt etsinnän SweFramen tiloissa ja takavarikoinut piirustuksia ja muita Bromma-materiaaleja. SweFrame on hiljattain perustettu Bromman kilpailija.

Ruotsalainen paikallisoikeus, Västmanlands tingsrätt, on ottanut kanteen käsiteltäväksi ja määrännyt SweFramen kommentoimaan Cargotecin nostamassa kanteessa esitettyjä väittämiä, tosiasioita ja tapaukseen liittyviä seikkoja. Ensimmäisen käsittelyn asiassa odotetaan tapahtuvan kesätauon jälkeen.

Yhteyshenkilöt

Per-Anders Holmström, johtaja, Bromma Conquip, puh. +46 8 6200 900 (englanniksi, ruotsiksi)
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, Cargotec, puh. 020 455 4460

Bromma on osa Cargotecia. Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2010 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.cargotec.fi, www.bromma.com