Lehdistötiedote Cargotec

Cargotecille sopimus yli 50 satamalaitteen toimittamisesta Venezuelaan

26.10.2011

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 26 LOKAKUUTA 2011 KLO 11

Cargotec on saanut Venezuelassa toimivalta asiakkaaltaan Bolivariana de Puertos, S.A.:lta 54 Kalmar-satamalaitetta koskevan tilauksen. Tilaukseen sisältyy 24 Kalmar DRF 450-65 -konttikurottajaa, neljä tyhjien konttien käsittelyyn tarkoitettua Kalmar DRF100-54 -konttikurottajaa, 19 Kalmar Ottava 4x2 -terminaalitraktoria, kolme tyhjien konttien käsittelyyn tarkoitettua Kalmar DCF80-45 -laitetta ja neljä Kalmar DCE160-12 trukkia. Kaikki laitteet toimitetaan vuoden 2011 aikana. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen hintaa julkaista. Tilaus on kirjattu kolmannen vuosineljänneksen tilauksiin.

"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että meidät valittiin Bolipuertosin tärkeäksi toimittajaksi. Saimme tämän merkittävän sopimuksen asiakkaan nykyisten Kalmar-laitteiden suorituskyvyn ja tarjoamamme asiakastuen seurauksena. Loistava kumppanuutemme jatkuu, kun asiakas yhdenmukaistaa kalustoaan ja laajentaa toimintaansa", Cargotecin myyntijohtaja Emilio Martinez toteaa.

Bolipuertos on Venezuelan pääkaupungissa Caracasissa toimiva valtiollinen laitos. Se vastaa kuudesta satamasta, joissa käsitellään vuosittain yhteensä noin miljoonan TEU:n konttitavaraliikenne. La Guairan, Puerto Cabellon, Guantan, Maracaibon, El Guamachen ja La Ceiban satamissa käytetään jo lähes sataa konttikurottajaa ja niihin liittyviä laitteita. Näistä useat ovat Kalmar-konttikurottajia.

Venezuelan hallitus on äskettäin tehnyt sopimuksen suursataman rakentamisesta Puerto Cabelloon sekä La Guairan sataman laajentamisesta. Uusi Puerto Cabellon satama pystyy käsittelemään vuosittain 700 000 TEU:ta ja La Guaira 600 000 TEU:ta.

Bolipuertos pyrkii yhdenmukaistamaan kalustoaan hankkimalla laitteita vain yhdeltä toimittajalta. Sen tyytyväisyys nykyisiin Kalmar-laitteisiin sekä Gustavo Steinbergin johtaman paikallisen jälleenmyyjän Comercializadora Tecnaval C. A:n tarjoama palvelu ja tuki vaikuttivat ratkaisevasti 54 uuden Kalmar-laitteen valintaan. Uudet laitteet täydentävät Venezuelan kasvavan maahantuonnin edellyttämää kalustoa ja korvaavat joitakin vanhentuneita malleja.

Lukuisten uusien konttikurottajien, haarukkatrukkien ja terminaalitraktorien lisäksi Bolipuertos on ostanut Cargoteciltä huomattavan määrän varaosia käyttämiinsä laitteisiin.

Lisätietoja lehdistölle:

Emilio Martinez, myyntijohtaja, puh. +1 305 496 9658
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 020 777 4460

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2010 oli 2,6 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi