Lehdistötiedote Cargotec

Cargotec suunnittelee järjestävänsä toimintaansa uudelleen Lidhultissa Ruotsissa

15.10.2012

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 15. LOKAKUUTA 2012 KLO 9.30

Cargotec suunnittelee keskittävänsä konttikurottajien ja tyhjien konttien käsittelylaitteiden Euroopan tuotannon Puolassa sijaitsevaan Stargardin kokoonpanoyksikköön. Tarkoituksena on tehostaa toimintaa, parantaa kannattavuutta ja varmistaa tuotteiden pitkän aikavälin kilpailukyky globaaleilla markkinoilla.

Konttikurottajat ja tyhjien konttien käsittelylaitteet kootaan tällä hetkellä Ruotsissa Lidhultin kokoonpanoyksikössä, jossa suunnitelmien mukaan keskityttäisiin jatkossa haarukkatrukkien tuotantoon. Suunnitelmien johdosta Cargotec aloittaa 16. lokakuuta 2012 yhteistoimintaneuvottelut mahdollisista henkilöstövähennyksistä Lidhultissa. Cargotecin alustavan arvion mukaan suunnitellut toimenpiteet saattavat johtaa yhteensä 130 työntekijän vähennykseen Lidhultissa.

Lisätietoja lehdistölle:
Olli Isotalo, johtaja, Terminals, puh. 020 777 4111
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 020 777 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Eeva Sipilä, Talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 020 777 4104

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2011 oli 3,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin NASDAQ OMX -pörssissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.com