Lehdistötiedote Cargotec

London Gateway Port valitsi Navis-toiminnanohjausjärjestelmän

16.03.2012

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 16. MAALISKUUTA 2012 KLO 11.10

London Gateway Port Limited valitsi Navis-toiminnanohjausjärjestelmän (TOS) London Gatewayn automaattiseen konttisatamaan Englantiin. Navis on osa Cargotecia. Viime vuoden lopussa Cargotec valittiin kumppaniksi toimittamaan 40 Kalmar-automaattinosturia ja niihin liittyvän teknologian sekä 28 Kalmar-kuljetuslukkia London Gateway -satamaan. Tämä projekti on ensimmäinen Naviksen ja Cargotecin yhteishanke, jossa toimitetaan sekä ohjelmisto että automaattiset kontinkäsittelylaitteet.

London Gateway:n toimitusjohtaja Simon Moore: "London Gateway asettaa maailmanluokan standardit tuottavuudelle ja asiakaspalvelulle. Jotta pääsemme tähän tavoitteeseen, konttien liikuttelun, seurannan ja varastoinnin täytyy tapahtua tehokkaasti. Kumppanimme Cargotec ja Navis auttavat meitä saavuttamaan tämän."

"Olemme tyytyväisiä London Gatewayn päätökseen valita meidät kumppaniksi tähän suureen ja hyvin tärkeään terminaaliprojektiin, sanoo Bill Walsh, Naviksen toimitusjohtaja. Tässä Naviksen ja Cargotecin ensimmäisessä yhteisessä ohjelmiston ja automaattisten kontinkäsittelylaitteiden projektissa toimitamme London Gatewaylle ratkaisun ja kumppanuuden, jonka tuloksena syntyy moderni, tehokas terminaali."

Navis SPARCS N4 on toimialan kehittynein terminaalin toiminnanohjausjärjestelmä, jota käytetään automatisoitujen prosessien ohjaamiseen satamaportilla, konttikentällä ja rautatieterminaalissa yhdessä automaattisten kontinkäsittelylaitteiden kanssa. Lisäksi SPARCS N4 ohjaa konttien siirtoa logistiikkakeskuksen ja terminaalin välillä. Navis-toiminnanohjausjärjestelmä otetaan käyttöön London Gatewayssa arviolta vuoden 2013 viimeisellä neljänneksellä.

Lisätietoja lehdistölle:
Andy Barrons, markkinointijohtaja, Navis, puh: +1 510 267 5148 (englanniksi)
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. 020 777 4460

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2011 oli 3,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 11 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä tunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi