Lehdistötiedote Cargotec

Luotettavat MacGregor-laitteet 15 aasialaiseen offshore- tukialukseen

16.05.2012

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE 16.5.2012 KLO 11.00.

Cargotec on saanut huhtikuussa uusia tilauksia MacGregor-ankkurinkäsittely-, mooring- ja hinausjärjestelmien toimittamisesta 15 erilaiseen offshore-tukialukseen. Laitteet asennetaan aasialaisten asiakkaiden aluksiin, joita ollaan parhaillaan rakentamassa usealla kiinalaisella telakalla. Alukset toimitetaan vuosina 2013 ja 2014 Coastal Offshore-, Nam Cheong- ja Ezion Holding -yrityksille sekä Lähi-idän yrityksille.

Cargotec toimittaa ankkurinkäsittely- ja hinausjärjestelmät kahteen 59-metriseen ankkurinkäsittely-, hinaus- ja huoltoalukseen, yhteen 56,2-metriseen ankkurinkäsittely- ja hinausalukseen sekä viiteen 50-metriseen hinaus- ja työalukseen. Mooring-järjestelmät toimitetaan kahteen 100-metriseen 300 hengen asunto- ja työproomuun, kahteen 85-metriseen vedenalaiseen huoltoon ja työskentelyyn tarkoitettuun tukialukseen, yhteen 60-metriseen sukellustukialukseen ja kahteen 105-metriseen vedenalaisiin operaatioihin tarkoitettuun alukseen.

"Järjestelmien useimmat osat ovat vakiintuneita tuotteita, joita olemme yhdistelleet eri laivatyyppien edellyttämällä tavalla", sanoo offshore-vinsseistä vastaava Cargotecin myyntijohtaja Francis Wong. "Näin varmistetaan, että jokainen järjestelmä muodostaa toimivan integroidun kokonaisuuden ja että kukin laivatyyppi selviytyy erityistehtävistään. Samalla aluksen koko elinkaaren aikainen tehokkuus, turvallisuus ja ympäristöystävällisyys paranevat."

"Offshore-teollisuuden tukialusten kysyntä on selvästi voimistunut Aasiassa, Lähi-idässä, Länsi-Afrikassa ja Etelä-Amerikassa vuoden 2012 alussa, joten markkinanäkymät ovat lupaavat", Wong sanoo. "Cargotecin vahvan globaalin myynti- ja huoltoverkoston sekä johtavien teknisten ratkaisujen ansiosta olemme valmiita vastaamaan offshore-markkinoiden kasvuun."

Lisätietoja lehdistölle:
Ilpo Heikkilä, johtaja, vinssit, puh. +65 68 688 502
Anne Westersund, viestintä- ja markkinointijohtaja, puh. +358 20 777 4460

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. +358 20 777 4084

Kuvateksti: 100-metrinen 300 hengen asunto-ja työproomu

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua niin maalla kuin merelläkin - kaikkialla, missä tavara liikkuu. Cargotecin tytärbrändit Hiab, Kalmar ja MacGregor tunnetaan kuorman- ja lastinkäsittelyalan johtavina brändeinä ympäri maailman. Maailmanlaajuinen Cargotecin verkosto toimii lähellä asiakkaita, ja kattavat huoltopalvelut takaavat laitteiden jatkuvan, luotettavan ja ympäristöystävällisen toiminnan. Cargotecin liikevaihto vuonna 2011 oli 3,1 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 500 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä tunnuksella CGCBV. www.cargotec.com