Lehdistötiedote Cargotec

Kalmar-mobiilipukkinosturien tuotanto siirtyy Shanghain-kokoonpanoyksiköstä Rainbow-Cargotec Industries (RCI) -yhteisyritykseen

22.08.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 22. ELOKUUTA 2013 KLO 8.00

Cargoteciin kuuluva Kalmar siirtää mobiilipukkinostureidensa eli RTG-nostureiden (rubber-tyred gantry cranes) tuotannon Cargotec Industries (China) Co., Ltd:n kokoonpanoyksiköstä Shanghaista Rainbow-Cargotec Industries (RCI) -yhteisyritykseen.

Toimenpide on jatkoa prosessille, joka alkoi vuoden 2011 heinäkuussa, kun Cargotecin ilmoitti suunnitelmistaan perustaa yhteisyritys pitkäaikaisen kumppaninsa Jiangsu Rainbow Heavy Industriesin kanssa Kiinassa. RCI-yhteisyritys on nyt täydessä toiminnassa ja se on toimittanut ensimmäiset mobiilipukkinosturinsa uudesta, modernista tuotantolaitoksestaan, joka sijaitsee Taicangissa, Jiangsun maakunnassa. RCI työllistää noin 280 henkeä.

Kalmarin tavoitteena on luoda kustannustehokas tuote ja valmistusmalli varmistaakseen RTG-liiketoimintansa kannattavuuden pitkällä tähtäimellä maailmanlaajuisesti.

RTG-nostureiden tuotannonsiirto on suunniteltu saatavan päätökseen syyskuun 2013 loppuun mennessä. Tämänhetkisen arvion mukaan siirto vaikuttaisi 105 työpaikkaan Cargotec Industries (China) Co., Ltd:ssä Shanghaissa.

Lisätietoa lehdistölle:

Olli Isotalo, johtaja, Kalmar, puh. 020 777 4111
Maija Eklöf, viestintäjohtaja, Kalmar, puh. 020 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Lisätietoa sijoittajille:

Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida erminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi