Lehdistötiedote Cargotec

Kalmar toimittaa uuden sukupolven konttilukkeja MSC Home Terminalille Antwerpeniin

09.10.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 9. LOKAKUUTA 2013 KLO 12.01 (EEST)

Cargoteciin kuuluva Kalmar on saanut tilauksen viiden sähkötoimisen konttilukin toimittamisesta MSC Home Terminalille Belgian Antwerpeniin.  Lisäksi Kalmar toimittaa asiakkaalle yhden uuden sukupolven hybridikonttilukin vuokrasopimuskäyttöön.

Sopimus allekirjoitettiin elokuussa 2013 ja laitteet toimitetaan helmikuussa 2014. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen hintaa julkisteta. Tilaus on kirjattu Cargotecin vuoden 2013 kolmannelle vuosineljännekselle.

PSA:n ja TIL:in yhdessä omistama MSC Home Terminal on Antwerpenin sataman suurin konttiterminaali ja MSC:n tärkein Euroopan keskus. Kesäkuussa 2005 avattu terminaali käsittelee vuosittain 4,6 miljoonaa TEU:ta, yli puolet kaikista Antwerpenin sataman kautta kulkevista konteista. Terminaalissa käytetään jo nykyisin konttilukkeja, joista osa korvataan nyt Kalmarin uusilla laitteilla.

Hybridikonttilukki edustaa Kalmarin uuden sukupolven teknologiaa, joka esiteltiin globaaleille markkinoille 9. lokakuuta 2013. Hybridijärjestelmä voi vähentää polttoaineenkulutusta jopa merkittävät 40 prosenttia verrattuna nyt markkinoilla oleviin koneisiin. Tämä tuo terminaalille huomattavia säästöjä, ja parantaa toimintojen kestävää kehitystä.

"Valitsimme Kalmarin hybridikonttilukin, sillä halusimme panostaa uusimpaan teknologiaan käyttökustannusten laskemiseksi ja hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi. Luotamme Kalmarin konttiteknologiaan, ja uudet hybridilaitteet ovat loistava panostus tulevaisuuteen," sanoo MSC Home Terminalin tekninen johtajaRandy Verresen.

Terminaalissa on tällä hetkellä 21 Kalmarin satamanosturia ja 60 konttilukkia, jotka muodostavat noin puolet terminaalin lukkikalustosta. Aiemmin tänä vuonna Kalmar toteutti korotusprojektin terminaalin kuuteen satamanosturiin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Damien Cols, johtaja, globaalit asiakkaat, Kalmar, puh. +32 47 577 5695, damien.cols@kalmarglobal.com
Maija Eklöf, viestintäjohtaja, Kalmar, puh. +358 20 777 4096, maija.eklof@kalmarglobal.com

Kalmar tarjoaa markkinoiden kattavimman valikoiman lastinkäsittelyratkaisuja ja -palveluja satamiin, terminaaleihin, jakelukeskuksiin ja raskaan teollisuuden käyttöön. Kalmar on edelläkävijä terminaalien automatisoinnissa ja energiatehokkaassa konttien käsittelyssä. Joka neljäs kontti ympäri maailman siirretään Kalmar-ratkaisun avulla. Kalmarin laaja tuotevalikoima, maailmanlaajuinen palveluverkosto ja kyky integroida terminaalien eri prosessit saumattomasti toisiinsa tehostavat asiakkaan liiketoiminnan tuottavuutta kaikilla osa-alueilla. www.kalmarglobal.com

Kalmar on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.com.