Lehdistötiedote Cargotec

MacGregor sai tilauksen 20 nosturin toimittamisesta monikäyttöaluksille

08.10.2013

CARGOTEC OYJ, LEHDISTÖTIEDOTE, 8. LOKAKUUTA 2013 KLO 10

Nanjing King Ship Managementin neljälle uudelle 38 000 tonnin yleislastialukselle asennetaan MacGregorin nosturit. Kullekin alukselle tulee viisi nosturia, joiden yhteenlaskettu nostokyky on 236 tonnia.

Cargoteciin kuuluva MacGregor on solminut sopimuksen kahdenkymmenen MacGregor-nosturin toimittamisesta neljään uuteen 38 000 tonnin yleislastialukseen, jotka ovat rakenteilla Taizhou Kouan Shipbuilding Co Ltd:n telakalla Kiinassa. Alusten tilaaja on Nanjing King Ship Management Co Ltd ja niiden suunniteltu toimitusaika on vuoden 2014 lopulta vuoden 2015 alkuun. Tilaus on kirjattu vuoden 2013 kolmannelle vuosineljännekselle.

"Aluksille toimitettava nosturikokoonpano on suunniteltu erittäin tehokasta lastinkäsittelyä varten", toteaa nostureiden myyntipäällikkö Svante Lundberg. "Yleislastialuksella käytettävän nosturikokoonpanon täytyy mahdollistaa erittäin joustava lastaus ja purkaus, koska lastiprofiili vaihtelee huomattavasti. Paras mahdollinen kokoonpano on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kaikkien osapuolten kesken."

Kuhunkin alukseen toimitetaan yksi lastauskapasiteetiltaan 36 tonnin nosturi, jonka ulottuma eteenpäin on 26 metriä, ja kaksi lastauskapasiteetiltaan 2 x 50 tonnin kaksoisnosturia, joilla on myös 26 metrin ulottuma. Nosturit toimitetaan vuoden 2014 aikana ja vuoden 2015 alkupuolella.

Lisätietoja lehdistölle:
Svante Lundberg, myyntipäällikkö, Nosturit, MacGregor, puh. +46 660 294 036,  svante.lundberg@cargotec.com
Heli Malkavaara, viestintäjohtaja, MacGregor, puh.  02  4121 252
heli.malkavaara@cargotec.com

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 777 4084

MacGregor on maailman johtava brändi laivojen lastinkäsittelyratkaisujen ja offshore-kuormankäsittelyratkaisujen ja niiden huoltopalvelujen toimittajana. MacGregor-tuotteet palvelevat merikuljetusten, offshoren ja merivoimien logistiikkamarkkinoiden lastinkäsittelytarpeita satamissa, terminaaleissa ja laivoilla.

Lastinkäsittelyratkaisumme yhdistävät olennaisimmat lastinkäsittelyyn, ahtaamiseen ja kuormaukseen liittyvät toiminnot soveltuviksi kunkin alustyypin lastiprofiiliin. Ratkaisumme parantavat alusten tuottavuutta, pienentävät ympäristölle aiheutuvaa kuormitusta ja takaavat kannattavan toiminnan koko laitteiston elinkaaren ajan. www.macgregor-group.com

MacGregor on osa Cargotecia. Cargotecin liikevaihto vuonna 2012 oli 3,3 miljardia euroa, ja konserni työllistää noin 10 000 henkilöä. Cargotecin B-sarjan osake on listattu NASDAQ OMX Helsingissä kaupankäyntitunnuksella CGCBV. www.cargotec.fi