Cargotec Oyj:n hallitus valitsi Ilkka Herlinin puheenjohtajaksi

12.07.2005

Cargotec Oyj:n ylimääräisessä yhtiökokouksessa valittu hallitus on ensimmäisessä järjestäytymiskokouksessaan valinnut nimitysvaliokunnan ehdotuksen mukaisesti Cargotecin hallituksen puheenjohtajaksi Ilkka Herlinin sekä hallituksen varapuheenjohtajaksi Henrik Ehrnroothin. Hallituksen sihteerinä toimii Cargotecin varatoimitusjohtaja Kari Heinistö. Lisäksi hallitus päätti perustaa hallitustyöskentelyä avustamaan kaksi valiokuntaa: tarkastusvaliokunnan sekä nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan.

Hallitus nimitti keskuudestaan tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi Karri Kaitueen sekä jäseniksi Ilkka Herlinin ja Peter Immosen. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi nimitettiin Ilkka Herlin sekä jäseniksi Tapio Hakakari ja Peter Immonen.

Hallitus on myös arvioinut jäsentensä riippumattomuutta Helsingin pörssin listayhtiöiden corporate governance  -suosituksen mukaisesti. Hallitus totesi sen jäsenten olevan riippumattomia lukuun ottamatta Ilkka Herliniä, jolla on yhtiössä merkittävä omistus.