Cargotec laajentaa jakelu- ja huoltoverkostoaan Belgiassa

14.09.2006

Cargotecin kontinkäsittelyratkaisuja toimittava liiketoiminta-alue Kalmar on sopinut laitteidensa belgialaisen jälleenmyyjän Catracomin ostamisesta. Catracom on toiminut Kalmarin laitteiden jälleenmyyjänä vuodesta 1985. Catracomilla on vahva asema huoltoliiketoiminnassa Antwerpenin satamassa. Sillä on eri satamissa Belgiassa myös laitteiden vuokraustoimintaa, ja lisäksi se vuokraa laitteita raskaan teollisuuden asiakkaille. Cargotecin ja Catracomin allekirjoittama sopimus edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää. Kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkaista.

Catracomissa työskentelee noin 100 henkilöä. Vuonna 2005 yhtiön liikevaihto oli noin 70 miljoonaa euroa. Catracomin omistaja ja toimitusjohtaja Ludwig Callens jatkaa yhtiön palveluksessa.

"Catracom on ollut Kalmarin vahva yhteistyökumppani Belgiassa useita vuosia. Tämä yritysosto tukee strategiaamme olla lähellä asiakasta tärkeimmissä satamissa ja konttiterminaaleissa ympäri maailmaa. Samalla se vahvistaa merkittävästi huoltotarjontaamme ja huoltoverkostoamme Antwerpenin satamassa," toteaa Kalmarin toimitusjohtaja Christer Granskog.

Antwerpenin satama käsitteli vuonna 2005 noin 6,5 miljoonaa konttia.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar, puh. 0204 55 4776
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 8 000 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi