Cargotec myi maa-alueita Tampereella

07.07.2006

Cargotecin kontinkäsittelyratkaisuja tarjoava liiketoiminta-alue Kalmar on myynyt osan Tampereella sijaitsevan tehtaan maa-alueista ja myydyllä alueella sijaitsevia kiinteistöjä Skanska Kodit Oy:lle. Kauppahinta on runsaat 25 miljoonaa euroa, josta Cargotecille syntyvä myyntivoitto on noin 15 miljoonaa euroa. Myyntivoitto kirjataan vuoden 2006 kolmannen neljänneksen liikevoittoon.

Myyty maa-alue on kaavoitettu asuntorakentamiseen. Kohteen katu- ja puistoalueet sekä eräät liike- ja palvelurakennusten korttelialueet ovat siirtyneet Tampereen kaupungille. Kalmar keskittää toimintansa tehdasalueen länsiosaan, missä se jo nykyään valtaosin toimiikin.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Raimo Ylivakeri, toimitusjohtaja, Kalmar Industries Oy Ab, puh. 03 265 8241
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 7 700 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi