Cargotec ostaa yhdysvaltalaisen satamahuoltoyhtiö ECC:n

16.03.2006

Cargotecin kontinkäsittelyratkaisuja tarjoava liiketoiminta-alue Kalmar on allekirjoittanut sopimuksen East Coast Cranes and Electrical Contracting Inc. -yhtiön (ECC) liiketoiminnan ostamisesta. ECC on yhdysvaltalainen yhtiö, joka on erikoistunut nosturien rakentamispalvelujen ja huollon tarjoamiseen satamissa.

ECC:llä on yli 100 työntekijää, jotka työskentelevät lähinnä Yhdysvaltain itärannikon ja Meksikonlahden satamissa. Lisäksi yhtiöllä on kasvavaa projektiluonteista toimintaa useissa satamissa Yhdysvaltain länsirannikolla, Karibialla ja Etelä-Amerikassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2005 oli lähes 25 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria.

Yritysosto laajentaa Kalmarin palvelutarjontaa Amerikan mantereella ja luo vahvemman pohjan kehittää liiketoimintaa satamissa edelleen. "ECC:n yritysosto tukee erinomaisesti strategiaamme kasvattaa huoltoliiketoimintaamme. Osto vahvistaa selvästi läsnäoloamme Yhdysvaltain satamissa ja parantaa samalla satamissa käytössä olevien eri laitteiden huoltokapasiteettiamme", sanoo Kalmarin toimitusjohtaja Christer Granskog.

ECC:n toimitusjohtaja ja perustaja James (Jim) Anastasio jatkaa tehtävässään ja yhtiön kehittämistä yhdessä yhtiön johtoryhmän ja työntekijöiden kanssa. "Pystyäksemme jatkamaan kasvuamme meidän oli löydettävä vahva, osaamista ja resursseja tarjoava kumppani. Olen erittäin iloinen voidessani aloittaa työt Kalmarin kanssa", toteaa ECC:n toimitusjohtaja Jim Anastasio.

Sopimuksen arvioidaan astuvan voimaan kuukauden sisällä. Osapuolet ovat sopineet, etteivät julkista kaupan yksityiskohtia.