Cargotec Oyj:n hallituksen puheenjohtajana jatkaa Ilkka Herlin

28.02.2006

Cargotec Oyj:n varsinaisessa yhtiökokouksessa valittu hallitus on järjestäytymiskokouksessaan valinnut Ilkka Herlinin jatkamaan Cargotecin hallituksen puheenjohtajana sekä Henrik Ehrnroothin jatkamaan hallituksen varapuheenjohtajana. Hallituksen sihteerinä jatkaa Cargotecin varatoimitusjohtaja Kari Heinistö.

Hallituksen toimintaa avustaa sen työssä kaksi pysyvää valiokuntaa. Hallitus valitsi keskuudestaan tarkastusvaliokunnan jäseniksi Ilkka Herlinin, Peter Immosen ja Karri Kaitueen. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi hallitus valitsi jatkamaan Karri Kaitueen. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan jäseniksi valittiin Carl-Gustaf Bergström (1.5.2006 alkaen), Tapio Hakakari, Ilkka Herlin ja Peter Immonen. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi hallitus valitsi jatkamaan Ilkka Herlinin.

Hallitus arvioi lisäksi jäsentensä riippumattomuutta Helsingin pörssin listayhtiöiden corporate governance -suosituksen mukaisesti. Hallitus totesi, että sen jäsenet ovat Carl-Gustaf Bergströmiä lukuun ottamatta riippumattomia yhtiöstä ja Ilkka Herliniä lukuun ottamatta riippumattomia merkittävistä osakkeenomistajista.