Cargotecille mobiilipukkinosturitilauksia Etelä-Amerikasta

23.11.2006

Cargotecin kontinkäsittelyliiketoiminta-alue Kalmar on saanut yhteensä 13 E-one-mobiilipukkinosturin tilaukset Etelä-Amerikasta. Perulaiselle Neptunia SA -operaattorille toimitetaan kaksi, ja chileläiselle Terminal Pacifico Sur Valparaisolle kuusi mobiilipukkinosturia (RTG). Mobiilipukkinostureista viisi toimitetaan Trinidadin ja Tobagon satamaan.

Toimitettavat mobiilipukkinosturit varustetaan Kalmar Smartrail® -navigointi- ja kontinpaikannusjärjestelmällä. Suurin osa nostureista varustetaan myös etävalvontajärjestelmällä. Mobiilipukkinosturit toimitetaan vuoden 2007 loppuun mennessä. Niiden yksikköhinta vaihtelee 1-1,5 miljoonan euron välillä.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö                    Eeva Mäkelä
varatoimitusjohtaja            sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:

Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar, puh. 0204 55 4776
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 8 000 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi