Cargotecin osakkeita merkitty optio-oikeuksilla

01.11.2006

Cargotec Oyj:n optio-oikeuksilla 2005B on merkitty lokakuussa 2006 yhteensä 900 Cargotec Oyj:n B-sarjan osaketta. Osakemerkintöjä vastaava osakepääoman korotus on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 31.12.2006 mennessä. Edellinen osakemerkinnöistä johtunut osakepääoman korotus rekisteröitiin 27. lokakuuta 2006.

Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa kaupparekisterimerkinnän jälkeen.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 8 000 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi