Cargotec ostaa huoltoyhtiön Yhdysvalloista

13.07.2007

Cargotecin kuormankäsittelyliiketoiminta-alue Hiab on tehnyt sopimuksen Yhdysvalloissa, Floridan Tampassa sijaitsevan huoltoyhtiön hankkimisesta. Bay Equipment Repairs Inc. on Hiabin pitkäaikainen yhteistyökumppani, joka tarjoaa sekä korjaamolla että asiakkaan luona suoritettavia huoltopalveluja. Asiakaskunta koostuu suurimmaksi osaksi Hiabin asiakkaista Floridan alueella.

Bay Equipment Repairsin liikevaihto oli vuonna 2006 noin miljoona euroa, ja yrityksessä työskentelee 13 henkilöä. Yritys liitetään osaksi Hiab Servicen organisaatiota Yhdysvalloissa, mikä vahvistaa Hiabin huoltopalvelujen tarjontaa tärkeällä Floridan markkina-alueella.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Pekka Vartiainen, toimitusjohtaja, Hiab, puh. 0204 55 4264
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,7 miljardia euroa. Konsernilla on yli 9 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.