Cargotec vahvistaa tarjontaansa teollisuusasiakkaille Ruotsissa

29.01.2007

Cargotecin kontinkäsittelyliiketoiminta-alue Kalmar on allekirjoittanut sopimuksen ruotsalaisen Truck och Maskin i Örnsköldsvik AB:n ostamisesta. Yhtiön myynti- ja huoltotoiminta palvelee raskaan teollisuuden asiakkaita Pohjois-Ruotsissa, Norrlandin alueella. Yrityskauppa vahvistaa Kalmarin myynti- ja huoltoverkostoa puunkäsittelyssä toimivien teollisuusasiakkaiden parissa Pohjois-Ruotsissa. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kauppa vaatii kilpailuviranomaisten hyväksynnän.

Yrityksen omistaja Arne Eriksson ja hänen entinen yhtiökumppaninsa perustivat Truck och Maskin i Örnsköldsvik AB:n vuonna 1981. Yhtiön neljässä toimipaikassa eri puolilla Norrlandin aluetta työskentelee lähes 100 ihmistä. Yhtiö on keskittynyt siirtokoneiden myyntiin ja huoltoon. Yhtiö on menestyksellisesti sisällyttänyt sellu- ja paperiteollisuusasiakkaille sekä sahoille tarjoamiinsa huoltosopimuksiin lyhyt- ja pitkäaikaista haarukkatrukkien ja puukurottajien vuokrausta, joko kuljettajan kanssa tai ilman. Yhtiön liikevaihto viimeiseltä 30.4.2006 päättyneeltä tilikaudelta oli noin 14 miljoonaa euroa.

"Raskaan teollisuuden asiakkaat ovat tärkeä osa Kalmarin liiketoimintaa. Tarjoamme heille laajan valikoiman ratkaisuja mukaan lukien laitteiden leasingin ja huollon sekä laitteiden operoimisen. Tämä yritysosto tukee Kalmarin asemaa täyden palvelun tarjoajana sellu- ja paperiteollisuudelle sekä sahojen puunkäsittelylle Ruotsissa", sanoo Kalmarin toimitusjohtaja Christer Granskog.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar, puh. 0204 55 4776
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec Oyj on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka ratkaisuja käytetään lähikuljetuksissa, terminaaleissa, satamissa, jakelukeskuksissa ja laivoissa. Cargotec-konsernin toiminta jakautuu kolmeen vahvaan, globaaliin liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat Hiab, Kalmar ja MacGREGOR. Kaikki kolme ovat markkinajohtajia alallaan. Vuonna 2005 Cargotecin liikevaihto ylitti 2,3 miljardia euroa. Konsernilla on noin 8 000 työntekijää ja toimintaa yli 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi