Cargotecille E-one-mobiilipukkinostureiden tilaus Vietnamista

03.05.2007

Cargotecin kontinkäsittelyliiketoiminta-alue Kalmar on saanut tilauksen kymmenestä E-one-mobiilipukkinosturista Vietnamista Saigon Newportilta (SNP). Mobiilipukkinosturit toimitetaan SNP:n Tan Cang - Cat Lain konttiterminaaliin keväällä 2008. Mobiilipukkinosturit varustetaan Kalmarin kehittämällä Smartpath®- kontinpaikannusjärjestelmällä.

Tan Cang - Cat Lain konttiterminaali on yksi Vietnamin suurimmista ja moderneimmista kansainvälisistä konttiterminaaleista. Se sijaitsee lähellä teollisuusalueita ja Ho Chi Minhin kaupunkia. Vuonna 2006 terminaalissa käsiteltiin noin 1,5 miljoonaa TEUta (TEU on yksi 20 jalan standardikontti) ja vuoden 2007 aikana terminaalissa ennakoidaan käsiteltävän 1,7 miljoonaa TEUta.

E-one-mobiilipukkinosturit ovat ympäristöystävällisiä ja tuottavuutta lisääviä. Nostureiden kaikki toiminnot ovat sähköisiä, ja ne toimivat ilman hydrauliikkaa. Mobiilipukkinosturin yksikköhinta vaihtelee 1-1,5 miljoonan euron välillä.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar, puh. 0204 55 4776
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,7 miljardia euroa. Konsernilla on noin 9 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi