Cargotecille laivanostureiden ja lastiluukkujen tilaus Kiinasta

24.09.2007

Cargotecin liiketoiminta-alue MacGREGOR, joka toimittaa laivojen lastinkäsittelyjärjestelmiä ja offshore-ratkaisuja, on saanut laivanostureiden ja lastiluukkujen tilauksen kymmeneen yleislastialukseen. Alukset rakennetaan kiinalaisella telakalla ja toimitetaan saksalaiselle Herman Buss -varustamolle. Tilauksen arvo on noin 20 miljoonaa euroa.

Yhteensä 40 laivanosturin toimitukset alkavat keväällä 2009 ja jatkuvat vuoteen 2010. Lastiluukut toimitetaan vuosina 2009-2010, ja niihin kuuluvat sääkannen lastiluukkujen lisäksi hydrauliikkajärjestelmät, kannella ja ruumassa olevat kiinteät kontinkiinnitysjärjestelmät sekä nostettavat lastiluukut.

Herman Buss -varustamo on MacGREGORin pitkäaikainen asiakas, ja sillä on käytössään MacGREGORin lastiluukkuja useissa aluksissaan. Varustamo teki nyt ensimmäisen kerran laivanostureiden ja lastiluukkujen yhteistilauksen, joka antaa asiakkaalle useita teknisiä etuja.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Anders Berencsy, myyntijohtaja, laivanosturit-divisioona, puh. +46 660 29 41 85
Tomi Sundell, johtaja, yleislastialukset, dry cargo -divisioona, puh. (02) 4121 370
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Konsernilla on yli 10 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.