Cargotecille mittavat ro-ro-laitteiden tilaukset useilta eri varustamoilta

27.06.2007

Cargotecin laivojen lastinkäsittelyjärjestelmiä toimittava liiketoiminta-alue MacGREGOR on saanut useilta eri varustamoilta ro-ro-laitteiden tilauksia ajoneuvojen kuljetusaluksiin ja ro-ro-aluksiin, jotka ovat rakenteilla Hyundai Mipon telakalla Koreassa. Ro-ro-laitteet toimitetaan vuosina 2008-2010, ja tilausten arvo on noin 25 miljoonaa euroa.

MacGREGORin saamat tilaukset sisältävät ro-ro-laitteiden suunnittelun ja valmistuksen sekä nostettavien autokansien suunnittelun ja avainkomponenttien toimitukset viiteen italialaisen Grimaldi-varustamon tilaamaan ro-ro-alukseen, kuuteen kreikkalaisen Neptun Linesin tilaamaan ajoneuvojen kuljetusalukseen sekä neljään hollantilaisen Vroon B.V.:n tilaamaan ajoneuvojen kuljetusalukseen.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Magnus Sjöberg, myyntijohtaja, MacGREGOR, Ro-ro-divisioona, puh. +46 3185 0700
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,7 miljardia euroa. Konsernilla on yli 9 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi