Cargotecille offshore-laitteiden tilauksia noin 60 miljoonalla eurolla

03.10.2007

Cargotecin liiketoiminta-alue MacGREGOR, joka toimittaa laivojen lastinkäsittelyjärjestelmiä ja offshore-ratkaisuja, on saanut elo- ja syyskuussa offshore-laitteiden tilauksia noin 60 miljoonalla eurolla. Tilauksiin kuuluvat muun muassa Davien telakalla Kanadassa rakennettaviin offshore-aluksiin toimitettavat kuusi nosturia sekä Nam Cheongin telakalle Malesiaan toimitettavat kansikoneet, jotka asennetaan neljään proomuun ja neljään öljynporauslauttojen huoltoalukseen.

Davien telakalle vuonna 2009 toimitettavat nosturit valmistetaan Norjassa. Nostureista kaksi on nivelpuomillisia nostureita, jotka on varustettu aktiivisella aluksen liikkeen kompensointijärjestelmällä (AHC). Kaksi on nivelpuomillisia vedenalaisen kuorman nostoon tarkoitettuja nostureita, ja kaksi on kannelle asennettavia nostureita. Tilauksen arvo on noin 15 miljoonaa euroa. Nam Cheongin telakalle vuosina 2008-2009 toimitettavat kansikoneet valmistetaan Aasiassa. Tilauksen arvo on noin kahdeksan miljoonaa euroa.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Henrik Vildenfeldt, johtaja, offshore-divisioona, MacGREGOR, puh. +45 44 544 747
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Konsernilla on yli 10 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.