Cargotecille ro-ro-laitteiden tilauksia eri telakoilta

30.03.2007

Cargotecin laivojen lastinkäsittelyratkaisuja toimittava liiketoiminta-alue MacGREGOR on saanut useilta telakoilta mittavia ro-ro-laitteiden tilauksia. MacGREGOR toimittaa RoPax-aluksiin sekä ajoneuvojen kuljetusaluksiin erilaisia lastinkäsittelylaitteita, jotka mahdollistavat ajoneuvojen pääsyn laivaan sekä siirtämisen laivassa. Laitteet toimitetaan vuosina 2007-2009 ja tilausten arvo on noin 19 miljoonaa euroa.

MacGREGOR toimittaa ro-ro-laitteet Aker Yardsin Saksan telakalle, joka rakentaa kaksi maailman suurinta RoPax-alusta. MacGREGOR suunnittelee, valmistuttaa sekä asentaa aluksiin 800 tonnia ro-ro-laitteita. Tilaus on yksi suurimmista saaduista tilauksista MacGREGORin ro-ro-divisioonassa.

Japanilainen Kyokuyo Shipyard Corporation on tilannut ro-ro-ratkaisuja neljään rakenteilla olevaan ajoneuvojen kuljetusalukseen. Toimitettavat ro-ro-ratkaisut koostuvat erityyppisistä rampeista sekä nostettavista autokansista. Laivan sisäpuoliset laitteet ovat sähköisesti ohjattuja ja siten ympäristöystävällisiä käyttää.

Lisäksi saatuihin tilauksiin kuuluvat ro-ro-laitteet kahteen kaksikeulalauttaan, jotka rakennetaan kroatialaisella Brodogradiliste Kraljevica dd:n telakalla.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Magnus Sjöberg, myyntijohtaja, MacGREGOR (SWE) AB, puh. +46 31 850 819
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,6 miljardia euroa. Konsernilla on lähes 9 000 työntekijää ja toimintaa noin 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi