Cargotecille yli 55 miljoonan euron arvosta offshore-laitteiden tilauksia

14.08.2007

Cargotecin laivojen lastinkäsittelyjärjestelmiä toimittava liiketoiminta-alue MacGREGOR on saanut merkittäviä offshore-laitteiden tilauksia. Laitteet toimitetaan vuosina 2008-2010, ja tilausten arvo on yli 55 miljoonaa euroa.

Tilauksiin sisältyy kiinalaiselta Yangzhou Dayang -telakalta saatu tilaus offshore-laitteista ja kiinnitysvinsseistä. Telakalla rakennetaan 32 öljynporauslautan huoltoalusta, jotka toimitetaan ranskalaiselle Bourbon-varustamolle. Tilauksen arvo on noin 15 miljoonaa euroa.

Muihin saatuihin tilauksiin kuuluvat yhteensä 23 nivelpuomillisen offshore-nosturin tilaukset, jotka toimitetaan 11:een öljynporauslautan huoltoalukseen. Alukset rakennetaan eri telakoilla Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Intiassa. Tilausten arvo on yhteensä noin 28 miljoonaa euroa.

MacGREGOR perusti kesäkuussa uuden divisioonan, MacGREGOR Offshoren. Divisioona muodostuu keväällä 2007 ostetuista norjalaisesta Hydramarinesta ja singaporelaisesta MacGREGOR Plimsollista. MacGREGORissa työskentelee noin 2 000 henkilöä, joista offshore-divisioonassa yli 700 henkilöä.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Henrik Vildenfeldt, johtaja, offshore-divisioona, MacGREGOR, puh. +45 44 544 747
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,8 miljardia euroa. Konsernilla on yli 10 000 työntekijää ja toimintaa lähes 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.