Cargotecin toimitusjohtajan katsaus yhtiökokouksessa

26.02.2007

Cargotecin tänään klo 15.00 alkavassa yhtiökokouksessa toimitusjohtaja Mikael Mäkinen antaa katsauksen markkinatilanteesta ja näkymistä vuodelle 2007.

"Vuosi 2007 on alkanut kuten tilinpäätöstiedotteessamme 30. tammikuuta 2007 ennakoimme.  Markkina-aktiviteetti on ollut vuoden alussa vilkasta, ja tilauskertymä on jatkunut hyvänä. Odotamme hyvän orgaanisen kasvun jatkuvan vuoden 2006 tapaan myös alkaneena vuonna. Olemme saattaneet yritysostoja päätökseen aktiivisesti ja menestyksekkäästi kuluvan vuoden kahden ensimmäisen kuukauden aikana. Aiomme jatkaa yritysostoja, koska konsolidoituvilla markkinoilla ne ovat orgaanisen kasvun lisäksi osa Cargotecin kasvustrategiaa. Toteutetut ja työn alla olevat yritysostot huomioiden Cargotecin liikevaihdon kasvun arvioidaan ylittävän selvästi 10 prosentin tavoitteen vuonna 2007", toteaa Cargotecin toimitusjohtaja Mikael Mäkinen.

Toimitusjohtajan yhtiökokouksessa pitämä esitys on saatavilla internetistä osoitteesta www.cargotec.fi/sijoittajat, osiosta Yhtiökokoukset.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Kari Heinistö
varatoimitusjohtaja

Eeva Mäkelä
sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja

Lisätiedot:
Mikael Mäkinen, toimitusjohtaja, puh. 0204 55 4262
Eeva Mäkelä, sijoittajasuhde- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 55 4281

Cargotec on maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirran eri vaiheissa laivoissa, satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja lähikuljetuksissa. Konsernin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on markkinajohtajan asema, ja ne tunnetaan asiakkaiden keskuudessa kaikkialla maailmassa. Cargotecin liikevaihto on 2,6 miljardia euroa. Konsernilla on lähes 9 000 työntekijää ja toimintaa noin 160 maassa. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu Helsingin Pörssissä.

www.cargotec.fi