Cargotec aloittaa sopeuttamistoimet Ruotsissa

06.11.2008

Kysynnän ja kannattavuuden alenemisen takia Cargotec ilmoitti syyskuussa aloittavansa pääosin Länsi-Eurooppaa ja Pohjois-Amerikkaa koskevat tehostamistoimet, joiden arvioitu henkilöstön sopeuttamistarve on noin 700 henkilöä. Tehostamistoimien tavoitteena on kapasiteetin sopeuttaminen markkinatilanteeseen sekä kannattavuuden parantaminen. Aiemmin ilmoitettujen, jo käynnissä olevien sopeuttamistoimien lisäksi Cargotec on käynnistänyt sopeuttamistoimet Ruotsissa. Suunniteltujen toimenpiteiden arvioitu kokonaisvaikutus on noin 330 henkilöä Kalmarin ja Hiabin tuotantoyksiköissä.

Cargotec työllistää Ruotsissa lähes 2400 henkilöä.

Näiden toimenpiteiden lisäksi Cargotec jatkaa aiemmin ilmoitetun mukaisesti toimintatapojen ja tuotantorakenteen kehittämiseen tähtäävää On the Move -muutosohjelmaa, jonka toimenpiteet tähtäävät yhtiön kannattavuustavoitteen saavuttamiseen vuoteen 2011 mennessä.

Lisätietoja lehdistölle:

Pekka Vartiainen, toimitusjohtaja, Hiab, puh: 0204 55 4401
Pekka Vauramo, toimitusjohtaja, Kalmar, puh: 0204 55 4873
Minna Karhu, viestintäjohtaja, Cargotec, puh: 0204 55 4630, gsm: 040 532 0007

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh: 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto ylittää kolme miljardia euroa. Konsernilla on noin 12 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.cargotec.fi