Cargotec aloittanut omien osakkeiden hankinnan

26.03.2008

Cargotec Oyj on aloittanut tiistaina 25. maaliskuuta 2008 omien osakkeiden hankinnan 29. helmikuuta 2008 pidetyn varsinaisen yhtiökokouksen päätöksen mukaisesti. Seuraavat osakeostot tehtiin eilen, 25. maaliskuuta 2008:

OMIEN OSAKKEIDEN HANKINTA 25.03.2008

Helsingin Pörssi

Päivämäärä: 25.03.2008
Pörssikauppa: OSTO
Osakelaji: CGCBV
Osakemäärä: 1 000 osaketta
Kokonaishinta: 27 990.00 EUR
Keskihinta / osake: 27,9900 EUR
Ylin hankintahinta / osake: 27,99 EUR
Alin hankintahinta / osake: 27,99 EUR

Yhtiön hallussa olevat omat osakkeet 25.03.2008 tehtyjen kauppojen jälkeen:
1 905 725 kpl.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Eeva Mäkelä
CFO

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto on kolme miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.