Cargotec hankkii takalaitanostinvalmistajat Pohjois-Amerikasta ja Euroopasta

27.02.2008

Cargotecin kuormankäsittelyliiketoiminta-alue Hiab on allekirjoittanut sopimuksen englantilaisen DEL Equipment (UK) Limitedin ja yhdysvaltalaisen Ultron Lift Corp.:in hankkimisesta. Yritykset omistaa Militello Holdings Inc., ja ne valmistavat takalaitanostimia Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. DEL on markkinajohtaja Isossa-Britanniassa ja Ultron Kanadassa. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2007 oli noin 23 miljoonaa euroa ja niiden palveluksessa työskentelee 164 henkilöä. Nykyinen johto jatkaa tehtävissään molemmissa yhtiöissä.

Yritysostot täydentävät Hiabin takalaitanostinten tuotevalikoimaa, joka on yrityshankintojen jälkeen alan kattavin. Yritysostot vahvistavat edelleen Hiabin asemaa maailmanlaajuisena markkinajohtajana takalaitanostinteollisuudessa.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Eeva Mäkelä
CFO

Lisätiedot:
Pekka Vartiainen, toimitusjohtaja, Hiab, puh. 0204 55 4264
Eeva Mäkelä, CFO, puh. 0204 55 4281

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto on kolme miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi