Cargotec laajentaa läsnäoloaan Etelä-Afrikassa

01.04.2008

Cargotecin kuormankäsittelyratkaisuja toimittava liiketoiminta-alue Hiab on allekirjoittanut sopimuksen enemmistöosuuden ostosta eteläafrikkalaisen Bowman Cranes (Pty) Ltd:n liiketoiminnasta. Yhtiö on Hiabin pitkäaikainen yhteistyökumppani alueella. Yrityskauppa edellyttää Etelä-Afrikan kilpailuviranomaisten sekä tiettyjen muiden viranomaisten hyväksyntää.

Hiab muodostaa yhdessä yhtiön nykyisen omistajan, Phakisa Fleet Solution (Pty) Ltd:n, kanssa yhteisyrityksen, jonka nimeksi tulee Hiab (Pty) Ltd.

Bowman Cranes on kuorma-autojen lastinkäsittelyn markkinajohtaja Etelä-Afrikassa. Yhtiö toimittaa, asentaa ja huoltaa lastinkäsittelylaitteita kuorma-autoihin. Yhtiön liikevaihto vuonna 2007 oli noin 18 miljoonaa euroa ja se työllistää 70 henkilöä.

Yritysosto vahvistaa Hiabin asemaa Etelä-Afrikan kasvavalla markkinalla.

Lähettäjä:
Cargotec Oyj

Eeva Mäkelä
CFO

Lisätiedot:
Pekka Vartiainen, toimitusjohtaja, Hiab, puh. 0204 55 4264
Eeva Mäkelä, CFO, puh. 0204 55 4281

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto on kolme miljardia euroa. Konsernilla on yli 11 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu OMX Pohjoismainen Pörssi Helsingissä.

www.cargotec.fi