Cargotec nimittää Axel Leijonhufvudin tuotantojohtajaksi

21.11.2008

Axel Leijonhufvud (47) on nimitetty Cargotecin tuotannosta vastaavaksi johtajaksi (Senior Vice President, Product Supply) 1. tammikuuta 2009 alkaen. Hän raportoi toimitusjohtaja Mikael Mäkiselle ja on Cargotecin johtoryhmän jäsen. Axel Leijonhufvud toimii tällä hetkellä Kalmarin tuotannosta vastaavana johtajana (Vice President, Product Supply) ja Kalmarin RTCH (Rough Terrain Container Handling) -johtoryhmän puheenjohtajana. Cargotecin tuotannosta ja ostoista vastaava johtaja Lauri Björklund (55, Senior Vice President, Production and Purchasing), on nimitetty konsernin kehitysprojekteista vastaavaksi johtajaksi (Senior Vice President, Corporate Development Projects) 1. tammikuuta 2009 alkaen. Uudessa tehtävässään hän ei ole Cargotecin johtoryhmän jäsen, mutta jatkaa raportointia Mikael Mäkiselle.

"Cargotec on laatinut uuden tuotantostrategian, joka vastaa entistä paremmin asiakaskunnan maantieteellisen painopisteen muutokseen. Strategian mukaisesti läsnäoloa vahvistetaan Aasiassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa sekä itäisessä Euroopassa. Suurin osa liiketoiminta-alueiden nykyisen tuotantorakenteen ja ostojen välisistä synergioista löytyy maailmanlaajuisesta hankintatoiminnasta, uusille markkinoille perustettavista tuotantolaitoksista sekä yhteisten kokoonpanoyksiköiden kehittämisestä. Axel Leijonhufvud on tehnyt erinomaista työtä Kalmarin globaaleihin kokoonpanoyksiköihin perustuvan tuotantorakenteen kehittämisessä, ja olen erittäin tyytyväinen, että voimme hyödyntää tätä kokemusta Cargotecin tuotannon kehittämisen nopeuttamisessa", sanoo Cargotecin toimitusjohtaja Mikael Mäkinen.

Diplomi-insinööri Axel Leijonhufvud aloitti Cargotecin palveluksessa vuonna 2007. Hänellä on vahva kokemus tuotannon kehittämisestä globaalisti Ruukki Engineeringissä, Weibullsissa, Saint-Gobain Isoverissa ja ABB:ssa. Hänen valokuvansa ja ansioluettelonsa ovat saatavilla Cargotecin internet-sivuilta osoitteessa www.cargotec.fi.

Lisätietoja lehdistölle:

Mikael Mäkinen, toimitusjohtaja, puh. 0204 55 4262
Axel Leijonhufvud, Senior Vice President, Product Supply, puh. +46 372 37 8170

Lisätietoja sijoittajille:

Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto ylittää kolme miljardia euroa. Konsernilla on noin 12 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.cargotec.fi