Cargotec vahvistaa huoltoverkostoaan Italiassa

03.11.2008

Cargotecin kontinkäsittelyliiketoiminta-alue Kalmar on ostanut 80 prosenttia kahdesta italialaisesta huoltoyhtiöstä, CVS Technoports S.r.l.:stä ja CVS Service S.r.l.:stä. 20 prosenttia yhtiöiden osakkeista pysyy CVS Ferrari Groupin omistuksessa. Kahden yhtiön yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2007 oli noin 8 miljoonaa euroa, ja yhtiöt työllistävät tällä hetkellä 65 henkilöä.

Yrityskaupan jälkeen yritykset toimivat nimellä Officine Cargotec Ferrari ja keskittyvät kehittämään huoltopalveluiden tarjontaa kontin- ja lastinkäsittelyalan asiakkaille Italiassa. Yrityskaupan myötä yhtiöt pystyvät tarjoamaan monipuolisia huoltopalveluita CVS:n ja Kalmarin laitteille sekä kolmansien osapuolien laitteille.

Lisätietoja medialle:
Mark Williamson, toimitusjohtaja, Kalmar EMEA, puh. +31 (0)10 294 6666

Minna Karhu, viestintäjohtaja, Cargotec, puh. 0204 55 4630; gsm 040 532 0007

Lisätietoja sijoittajille:
Paula Liimatta, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 55 4634

Cargotec tehostaa tavaravirtojen kulkua tarjoamalla laitteita, järjestelmiä ja palveluja tavaroiden lastaamiseen ja purkamiseen. Cargotecin tuotemerkeillä Hiab, Kalmar ja MacGREGOR on maailmanlaajuinen markkinajohtajan asema. Ratkaisuja käytetään maalla ja merellä, kaikkialla missä tavara liikkuu. Kattavat huoltopalvelut lähellä asiakasta takaavat laitteiden jatkuvan toiminnan. Cargotec on alansa teknologiajohtaja ja panostaa tuotekehityksessä innovatiivisiin ratkaisuihin ympäristönäkökohdat huomioon ottaen. Cargotecin liikevaihto ylittää kolme miljardia euroa. Konsernilla on noin 12 000 työntekijää. Cargotecin B-sarjan osakkeet on noteerattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.cargotec.fi